کاپلو:بايد به سرقت استعدادهاپايان داده شود

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

فابيو کاپلو از تيم ملي فوتبال آلمان براي استفاده از بازيکنان ترک تبار در جام جهاني 2010 انتقاد کرد و از مسئولان فوتبال خواست براي جلوگيري از «سرقت استعدادها» تدابيري بيانديشند.




 سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس در کنفرانس بين‌المللي ورزشي که در شهر دبي برگزار مي‌شود با ابراز نارضايتي از استفاده تيم‌هاي ملي از بازيکنان خارجي، پيکان انتقادهاي خود را به سوي آلمان نشانه گرفت.


 شکست 4ـ1 تيم فوتبال انگليس مقابل آلمان در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي يکي از نقاط تاريک کارنامه کاپلو همراه با انگليس به شمار مي‌آيد. در اين بازي، آلمان از چند بازيکن خارجي تبار همچون مسوت اوزيل، ميروسلاو کلوزه و لوکاس پودولسکي در ترکيب خود استفاده کرده بود.

 کاپلو با اشاره به روند جذب بازيکنان خارجي به تيم‌هاي ملي ساير کشورها گفت: لازم است خط قرمزي گذاشته شود. باشگاه‌هاي ثروتمند به دنبال استعدادها مي گردند و با پيشنهاد مبالغ هنگفت، بازيکنان ساير کشورها را به سرقت مي‌برند، بدون اين که به فکر عواقب اين کار براي آن کشورها باشند. به اين ترتيب، اين بازيکنان گذرنامه‌هاي جديد اخذ مي‌کنند. آلمان پنج بازيکن ترک تبار داشت که مي‌توانستند براي تيم ملي ترکيه بازي کنند، همه مي‌دانيم که چه اتفاقي افتاد.

 وي گفت: بايد به اين مسايل رسيدگي شود و تصميماتي درباره آن‌ها اتخاذ شود . به راحتي مي توان بازيکن‌ها را خريد، مخصوصا اگر از خانواده‌هاي فقير بوده و خانواده‌ آن‌ها به منابع مالي نياز داشته باشند. براي من قابل قبول نيست که تيم ديگري بيايد و بازيکن مرا بدزدد.


 سرمربي انگليس گفت: يوفا بايد قوانيني وضع کند که کشورها مجبور باشند محصول خود را درو کنند، نه اين که استعداد سايرين را با پول جذب کنند. با ميشل پلاتيني حرف زده‌ام و او در اين زمينه مصمم است. در آينده، باشگاه‌ها اجازه نخواهند داشت بازيکنان را در سنين پايين از کشورهاي خارجي به خدمت بگيرند.


وي در پاسخ به اين سوال که چرا خودش از دني ولبک مهاجم غنايي الاصل منچستريونايتد براي حضور در تيم ملي انگليس دعوت کرده است، گفت: خبرنگاران غنايي از من پرسيدند که چرا ولبک را به تيم ملي انگليس دعوت کرده‌ام و حالا اين بازيکن نمي‌تواند براي تيم ملي غنا به ميدان برود، ولي اين موضوع صحت ندارد. زماني که از ولبک دعوت کردم، او در منچستريونايتد بود. قبل از اين که او را انتخاب کنم، با پدرش تماس و از او براي دعوت کردن پسرش اجازه گرفتم و پدر او نيز پس از مدتي موافقت خود را اعلام کرد.


کاپلو گفت: اين يک تصميم شخصي بود، من با خانواده‌ ولبک حرف زدم و آن‌ها از اين که پسرشان براي تيم ملي انگليس بازي کند، مشکلي نداشتند. ولبک در انگليس متولد شده و همين جا رشد کرده است.


وي افزود: ساير بازيکنان تيم ملي آلمان هم يا در آلمان متولد شده اند و يا هيچ وقت براي تيم‌هاي ملي پايه کشور اصلي‌شان به ميدان نرفته‌اند، ولي آن پنج بازيکن وضعيت ديگري داشتند و اگر در اختيار ترکيه بودند، اين تيم مي‌توانست عملکرد بهتري داشته باشد.


اين در حالي است که مسوت اوزيل متولد آلمان است و در تيم‌هاي پايه آلمان نيز بازي کرده است.
 
 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...