اتفاقات بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال1

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

در این جا  اتفاقات بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال را مرور میکنیم.

ورود سازمان بازرسی به انتخابات فدراسیون فوتبال/احتمال ارجاع پرونده به قوه قضائیه

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور فدراسیون فوتبال موسسه عمومی غیردولتی است. به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور پیش از برگزاری مجمع و انتخابات فدراسیون فوتبال دوبار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد حضور بازنشستگان در این  انتخابات غیر قانونی است.

با این حال فدراسیون فوتبال اعلام کرد طبق اساسنامه، حضور بازنشستگان خلاف آئین نامه فدراسیون فوتبال نیست. به هر حال امروز انتخابات برگزار و علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

در مجمع عمومی امروز  فدراسیون فوتبال نماینده ای از سازمان بازرسی کل کشور شرکت نکرد.

یکی از حقوقدان های برجسته که نمی خواست نامش فاش شود در این زمینه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود می کند و نسبت به عدم اجرای قانون از سوی مجمع فدراسیون واکنش نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد انتخابات فدراسیون فوتبال زیر سوال می رود و پرونده این انتخابات به قوه قضائیه ارجاع می شود. دخالت قوه قضائیه در این مسئله به هیچ عنوان دخالت دولت در فوتبال محسوب نمی شود و تعلیقی فدراسیون فوتبال را تهدید نمی کند.

بقیه ادامه مطلب

کفاشیان: برای فوتبال اسپانسر ۱۸۰ میلیارد تومانی می آورم / از وزیر ورزش ممنونم که نگفت انصراف بده

  کفاشیان می گوید او رئیس شده چون وزارت ورزش خواست روح دموکراسی در انتخابات فوتبال حاکم باشد. : رئیس فدراسیون فوتبال که دیشب در اولین روز کاری جدیدش میزبان خبرنگاران ما بود، در بخشی از اولین گفت و گوی تفصیلی خود در چهار ساله جدید ریاستش گفت: «من قبل از هر چیز باید از وزیر ورزش برای بستری که فراهم کرد تا من بتوانم در فضای دموکراسی از مجمع رای بگیرم، تشکر کنم. حقیقت این است که همه ما می دانیم اگر آقای وزیر اراده می کرد و به من می گفت انصراف بده، همین کار را می کردم چون هیچ چیز برای همه ما مهمتر از تعالی فوتبال نیست. حتی دیدید در بخشی از حرفهایم هم گفتم اگر اعضا به آقای قریب رای بدهند شاید شرایط فوتبال بهتر باشد چون حمایت های بیشتری از ایشان می شد. قریب دوست خوب من است و به توانایی هایش هم ایمان دارم. با این وجود حالا انتخابات برگزار شده است و از فردا باید روابط تعاملی مان با وزارت ورزش را از نو بسازیم چون در فضای تعامل است که کارها به سرانجام و موفقیت می رسند.»
او همچنین درباره دغدغه های مالی فدراسیون فوتبال گفت: «ما ترسی از این بابت نداریم چون فدراسیون بیشتر هزینه هایش را می تواند برای تیم های ملی فراهم کند. از این بابت دردسری نداریم. البته به دنبال جذب اسپانسرهای جدید هم هستیم . صحبتی با یک شرکت داشتیم که برای مدت 6 سال ، قراردادی 180 میلیارد تومانی با ما امضا کند. این قرارداد البته باید در هیات رئیسه طرح و تصویب شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، خیلی از مشکلات مالی فدراسیون هم حل می شود.»
این تنها بخشی از گفت و گوی ماست با کفاشیان. مشروح این گفت و گو را می توانید در روزهای آینده بخوانید. البته در حین این گفت و گو با رئیس فوتبال تماس گرفتند و گفتند سازمان بازرسی حکم بازداشتت را صادر کرده که او با خنده گفت: «اگر بازداشتم چطور دارم حرف می زنم؟»

تاج: چند وقت است نای کار کردن ندارم / از این به بعد دوست کفاشیان هستم

مهدی تاج می گوید از این به بعد به عنوان یک دوست در کنار کفاشیان خواهد بود. مهدی تاج نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد این كه دیگر جایی در این فدراسیون ندارد می گوید: «من یك ماه بود كه به فدراسیون نمی رفتم. از وقتی دچار حمله قلبی شدم، دیگر نای كار كردن ندارم. از این به بعد دیگر در فدراسیون سمت اجرایی ندارم ولی به عنوان یك دوست در كنار كفاشیان خواهم بود.»

 

 

 

 

دلجویی کفاشیان از عزیز محمدی

 علی کفاشیان می خواهد از عزیز محمدی دلجویی کند. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال امروز صبح ساعت 9 به سازمان لیگ می رود تا از عزیز محمدی رئیس فعلی این سازمان دلجویی کند. کفاشیان دیروز در اولین اقدام خود غلامرضا بهروان را به سمت سرپرستی نایب رئیسی دوم فدراسیون انتخاب کرد تا او جای عزیز محمدی را بگیرد. غلامرضا بهروان حالا سرپرست سازمان لیگ است و عزیز محمدی دیگر جایی در فدراسیون فوتبال ندارد. علی کفاشیان هم امروز به همین دلیل نزد عزیز محمدی می رود. او می رود تا از زحمات محمدی طی چهار سال گذشته تشکر کرده و از او به خاطر کنار گذاشتنش دلجویی کند.

 

 

 

بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر و جانشین عزیز محمدی شد

در اولین جلسه هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال، غلامرضا بهروان به عنوان سرپرست سازمان لیگ برتر منصوب شد. اولین جلسه هیئت رئیسه با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید هادی آیت الهی، فریده شجاعی، غلامرضا بهروان، علیرضا رحیمی، شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی کفاشیان رئیس فدراسیون ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، اعضای مجمع ، اعضای هیئت رئیسه قبلی فدراسیون و کلیه رسانه ها به دلیل برگزاری بسیار مطلوب مجمع فدراسیون و تبریک به اعضای جدید هیئت رئیسه گفت: ما امانتدار رای اعضای مجمع هستیم  و باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت فدراسیون که در دستور کار هیئت رئیسه ، کمیته ها قرار گرفته را به صورت جدی مورد بررسی قرار داده تا از این طرق بستر سازی برای توسعه پایدار فوتبال کشور را فراهم کنیم.

وی گفت: باید درخصوص تامین منابع مالی و منابع انسانی فدراسیون ، برنامه های بسیار مدونی را تدوین و به اجرا درآوریم. مسابقات داخلی کشور در رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در رده بانوان و آقایان را به صورتی  مطلوب و مطابق با استانداردهای بین المللی سازماندهی کنیم. از سوی دیگر توجه ویژه به تیم های ملی و رویدادهای مهم پیش رو از اهمیت بسیار برخوردار است.همچنین سازماندهی باشگاه های کشور به نحو مطلوب و مطابق استانداردهای تعریف شده را مد نظر قرار دهیم.

در ادامه نشست اعضای جدید هیئت رئیسه مطالبی را در خصوص پیشنهادات اجرایی و سیاست گذاری در بخش های مختلف اعلام کردند و مقرر شد در جلسه ای که هفته آینده برگزار می شود، نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کنند. ضمنا همگی اعضای هیئت رئیسه تاکید داشتند، ضمن قدردان بودن از زحمات یکایک اعضای مجمع نسبت به انسجام هر چه بیشتر هیئت ها و باشگاه های کشور، اقدامات لازم به عمل آید.

در پایان نشست، غلامرضا بهروان با حفظ سمت به عنوان  سرپرست سازمان لیگ برتر انتخاب شد. پیش از این عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ بود.

سازمان لیگ کمیته مسابقات شد/ قوانین سقف قرارداد و منع دروازه بان خارجی لغو می شود

عزیزمحمدی پس 10 سال از فدراسیون رفته و در کنار تمام معایب اگر به کارهای مثبتی چون درآمدزایی لیگ ، گرفتن حق پخش تلویزیونی و خرید ساختمان سازمان لیگ اشاره نشود دور از انصاف است.

با تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال دیگر سازمان لیگ وجود نخواهد داشت و فعالیت های آن زیر نظر کمیته مسابقات و به ریاست بهروان انجام خواهد شد.

برخی تصمیم های غیرمنطقی پیش  از این گرفته شده که نه تنها حسنی برای فوتبال نداشت بلکه به فوتبال ضربه زد که نمونه اش منع حضور دروازه بان خارجی در فوتبال ایران بود.

این قانون من در آوردی که نمونه اش فقط در فوتبال امارات در حال اجراست نه تنها سبب پیشرفت دروازه بانان داخلی نشد بلکه پسرفت آنها را به همراه داشت چون حس رقابت را در وجود دروازه بانان داخلی کشت. اکنون در استقلال مهدی رحمتی است و خودش ، نتیجه این می شود با گذشت مدت زمانی انگیزه لازم را از دست می دهد و آن قدر  بد گل می خورد که کی روش را به فکر جانشین می اندازد.

تنها حسن این قانون برای دروازه بانان ایرانی افزایش سرسام آور دستمزدشان بود به طوری که امروز اگر تیمی به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است باید یک میلیارد تومان برای جذب مرد شماره یک کنار بگذارد ، یعنی 650 میلیون تومان بالاتر از سقف قرارداد!

خبرهای رسیده به  ما حکایت از آن دارد این قانون مضر و من در آوردی نفس های آخر خود را می کشد. یکی از برنامه های بهروان در صورت ماندن در کمیته مسابقات لغو  این قانون است تا علاوه بر کاهش دستمزد دروازه بانان داخلی آنها را به تلاش بیشتر برای بازی کردن وا دارد. دیدگاه بهروان این است که اگر قرار به منع بازی دروازه بان خارجی است این امر باید در لیگ یک صورت بگیرد نه لیگ برتر ، چون در لیگ یک دروازه بان رشد می کند نه در لیگ برتر. از سویی دروازه بان پس از رشد برای بازی کردن باید رقابت کند.

یکی دیگر از قانون های عجیب و غریب لیگ برتر وضع سقف قرارداد است. آیینی که باعث شد فقط قانون به سخره گرفته شود و پول های زیرمیزی در قالب های مختلف بین باشگاه ها و بازیکنان رد و بدل شود و در این بین فقط سر اداره مالیات بی کلاه می ماند و از بازیکنی که 500 تا 700 میلیون تومان یا بیشتر می گیرد به اندازه 350 میلیون تومان مالیات می گیرد.

احتمال دارد قانون سقف قرارداد هم لغو شود، سقفی که تبدیل به کف قرارداد شده است. بی شک با لغو این قانون باشگاه ها بر اساس توان خود به بازیکنان پول می دهند و دیگر مدیر باشگاه و همچنین بازیکن مجبور به دروغگویی نمی شوند.

از دیگر تغییرات احتمالی کاهش 2 تیم از تعداد تیم های لیگ برتر است که امکان دارد در فصل بعدی یا دو فصل بعد با سقوط 4 تیم به لیگ دسته اول این امر محقق شود.

واکنش احتمالی فیفا به فشارهای بیرونی برای استعفای رئیس فدراسیون فوتبال

کارشناس قوانین فوتبال تاکید کرد که فشارهای بیرونی برای استعفای رئیس این فدراسیون واکنش احتمالی فیفا را در پی خواهد داشت. هوشنگ نصیرزاده   درباره اتفاقات رخ داده پس از انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: بدون توجه به اینکه آیا سازمان بازرسی کل کشور در قضیه انتخاب کفاشیان دارای حق است یا اینکه بدون توجه به مواردی که فدراسیون به عنوان مستثنی بودن کفاشیان از قانون منع به کارگیری بازنشسته ها مورد استناد قرار می دهد، به عنوان یک کارشناس مطلع نسبت به قوانین فوتبال باید بگویم این موضوع باید پشت در های بسته حل شود.

نصیرزاده تصریح کرد: رسانه ای کردن فشار بر رئیس انتخابی فدراسیون فوتبال برای استعفا و کنار کشیدن با هر استدلالی مغایر بند یک ماده ۱۷ اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است که کشور ایران نیز از سال 1948 عضویت آن را پذیرفته و به همین دلیل فشار به رئیس منتخب مجمع فدراسیون منطقی نیست.

این کارشناس اظهار داشت: فیفا معتقد است که فدراسیون های عضو باید مستقل بوده و به جز فدراسیون و خودش هیچ شخص ثالثی نباید در امور آنها و یا در انتخابات دخالت داشته باشد.

نصیرزاده یادآور شد: از یک طرف سازمان بازرسی به استناد قانون تشکیل نهادهای عمومی غیردولتی مصوب ۱۱/۳/۸۳ و همچنین الحاق فدراسیون ها به این نهادها در سال ۱۳۷۶ قائل به نیمه دولتی بودن فدراسیون فوتبال بوده و به همین دلیل برای به کارگیری بازنشستگان در آن منع قانونی قائل است و از طرف دیگر مقامات فدراسیون معتقدند به استناد مواد ۳، ۴، ۵ و ۹۵ لایحه مدیریت خدمات کشوری و ماده ۶۵ برنامه عمرانی پنجم توسعه از شمول این ممنوعیت مستثنی می شوند، بنابراین باید تمام این موارد در تشکیلات حقوقی وزارت ورزش و سازمان بازرسی حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: توصیه مهم این است که از رسانه ای کردن این مسائل بر اساس تجاربی که از عکس العمل های فیفا وجود دارد، جداً خودداری کرده و به لحاظ مصالح ملی و عدم بازتاب های منفی احتمالی به دور از احساسات این موضوع مورد تفسیر و بررسی نهایی قرار گیرد.

کارشناس قوانین فوتبال افزود: ادامه فشارهای رسانه ای و دعواهایی که تاکنون کمتر وجود داشته، ممکن است به نفع فوتبال نباشد و باید این اختلاف سلیقه قانونی پدرانه حل و فصل شود.

  نصیرزاده در پایان گفت وگو ، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند از نظر فیفا، قوه قضائیه از دولت و قوه مقننه جداست درحالی که ماده ۱۷ اساسنامه فیفا هر تشکیلاتی غیر از فدراسیون جهانی یا فدراسیون ملی کشورها Thir Parties و شخص ثالث تلقی می شود و عکس العمل فیفا را در پی دارد. مقطع حساس کنونی در فوتبال ایران اجازه چنین بحث هایی را نمی دهد زیرا انتخابات در حضور خبرگان ملی فوتبال ایران و در حضور کلیه رسانه ها صورت گرفته و رسانه ای کردن مسائلی در خصوص نفی این جلسات به سود فوتبال تمام نخواهد شد.

کفاشیان از سال ۸۲ بازنشسته است و مجوز فعالیت دارد/ چرا حالا پیگیر شده اند؟

معاون حقوقی فدراسیون فوتبال تاکید کرد علی کفاشیان از سال ۸۲ بازنشسته است ولی مجوز فعالیت دارد و می تواند کارش را ادامه دهد. فرشاد سپهر در مورد اینکه گفته می شود سازمان بازرسی کل کشور نامه سومی را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرارداده و تاکید کرده کفاشیان حق فعالیت در فدراسیون فوتبال را ندارد، اظهار داشت: من هنوز چنین نامه ای را در فدراسیون فوتبال ندیده ام و تا زمانی که این نامه را نخوانم نمی توانم اظهار نظر کنم اما به طور حتم باید پاسخ قانع کننده ای به سازمان بازرسی داده شود.

وی در خصوص اینکه کفاشیان از چه زمانی بازنشسته شده عنوان کرد: آقای کفاشیان از سال ۸۲ بازنشسته شده و همان زمان سازمان تربیت بدنی برای اینکه او در پست خود که دبیر کمیته ملی المپیک بود باقی بماند و بتواند فعالیت کند مجوز فعالیت او را گرفت و این مجوز هم محدودیت زمانی ندارد. اکنون نمی دانم چرا سازمان بازرسی به این مسئله ایراد گرفته است.


معاون حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که اگر قوه قضاییه به این مسئله ورود کند و کفاشیان استعفا دهد، فیفا این مسئله را دخالت در امور فوتبال نمی داند، گفت: فیفا به استعفای افراد کاری ندارد اما اگر ارتباطی بین دخالت در فوتبال و استعفا ببیند پیگیر مسائل می شود.

سپهر با رد این مسئله که وزارت ورزش دخالتی در این زمینه دارد، تصریح کرد: من اصلا چنین احساسی ندارم که وزارت ورزش می خواهد کفاشیان برود. انتخابات به خوبی برگزار شده و چرا باید وزارت ورزش بخواهد خدشه ای به آن وارد کند؟

معاون حقوقى وزارت ورزش: كار عاقلانه استعفاى كفاشيان و تجديد انتخابات است

احمد رسولى نژاد، معاون حقوقى وزارت ورزش با بيان اينكه وزارت ورزش مجوزى از هيأت دولت براى كفاشيان نخواهد گرفت، گفت: اگر سازمان بازرسى كل كشور از كفاشيان به قوه قضاييه شكايت كند و پرونده انتخابات را به آنجا ارجاع كند، كار عاقلانه اين است كه كفاشيان استعفا دهد تا انتخابات تجديد شود. وى در خصوص نحوه برگزارى انتخابات فدراسيون فوتبال و انتخاب كفاشيان و همچنين هشدار سازمان بازرسى كل كشور به برگزارى اين انتخابات ضمن بيان مطلب فوق گفت: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسى براساس حق نظارت قوه قضاييه نسبت به حسن جريان امور و اجراى صحيح قوانين در دستگاه هاى ادارى سازمان بازرسى كل كشور زير نظر قوه قضاييه تشكيل شده است.معاون حقوقى وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: طبق مواد ۱۱ و ۱۲ در تعريف موسسات عمومى غيردولتى به صراحت از فدراسيون  ها به عنوان موسسات عمومى غيردولتى نام برده شده و هيچ فدراسيون ى را به طور جداگانه مورد بررسى قرار نمى دهد بلكه كل فدراسيون  ها را ذكر مى كند. نكته دوم اينكه در ماده يك اساسنامه فدراسيون فوتبال ذكر شده كه با هماهنگى وزارت ورزش و جوانان، كميته ملى المپيك و رعايت قوانين مربوطه، استدلال سازمان بازرسى كل كشور از قوانين مربوطه يعنى آنچه مربوط به قوانين كشور ايران است كه به سازمان بازرسى كل كشور اجازه ورود و رسيدگى را مى دهد.معاون حقوقى وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بنابراين ورود سازمان بازرسى كل كشور در اين خصوص كاملا قانونى است و دخالت اين سازمان به معناى ورود دولت نيست و مستقل از دولت است. به عنوان مثال طى سال هاى گذشته نيز سازمان بازرسى كل كشور در خصوص ممنوعيت تصدى بيش از يك شغل دولتى و ممنوعيت استفاده از نيروهاى بازنشسته نيز وارد عمل شده است.وى با بيان اينكه طبق مواردى كه به آن اشاره كرده فدراسيون  ها نيز ملزم به رعايت قوانين سازمان بازرسى كل كشور هستند، خاطر نشان كرد: اين موضوع كه طرح شده كه سازمان بازرسى كل كشور به هرميزانى كه يك نهاد و يا موسسه از كمك هاى مالى دولت استفاده كند خود را مستحق اعمال قانون در آن نهاد يا موسسه ويا فدراسيون مى داند چه اين كمك مالى يك درصد باشد چه ۹۹ درصد بنابراين در اين خصوص ميزان كمك مالى دولت مطرح نيست.رسولى نژاد تاكيد كرد: ما زمانى مى توانيم بگوييم كه فدراسيون  هاى ما مستقل هستند كه از امكانات، اماكن ورزشى و كمك هاى دولت استفاده نكنند و خودشان در اين موارد مستقل باشند.وى در پاسخ به اين پرسش كه حالا كه كفاشيان راى آورده وزارت ورزش و جوانان اقدامى در خصوص گرفتن مجوز از هيأت دولت نمى كند، تاكيد كرد: اگر ما بخواهيم براى يك بازنشسته در فدراسيون  هاى ورزشى اقدامى در خصوص گرفتن مجوز انجام دهيم با اعتراض ساير بازنشسته  ها مواجه مى شويم كه به دليل اين قانون از ادامه فعاليت در فدراسيون  هاى خود منع شدند مانند يزدانى خرم.رسولى نژاد در پاسخ به اين پرسش كه با اين دلايل چرا وزير ورزش در مجمع عمومى انتخابات فدراسيون فوتبال شركت كرده و آيا اين موضوع به معناى قانونى بودن و رسمى بودن اين انتخابات نيست، تاكيد كرد: عباسى رئيس مجمع است و با توجه به فضايى كه طى اين مدت در خصوص دخالت ورزش در انتخابات فدراسيون فوتبال از درون مجلس و رسانه مطرح شده بود، وزارت ورزش و جوانان را طى چند هفته اخير تحت فشار سنگينى قرار داده بود بنابراين اگر وزير ورزش در انتخابات شركت نمى كرد بهانه اى براى اين دسته از نمايندگان و رسانه ها مى شد كه وزارت ورزش و جوانان دخالت كرده است. ما نمى خواستيم اتفاقات زمان على آبادى و دادكان تكرار شود، در واقع وزير ورزش در اين خصوص تدبير كرد.

وى در همين خصوص افزود: اگر ما مى خواستيم طبق قانون بازرسى كل كشور دو نفر از كانديداها را كنار بگذاريم، مطرح مى شد كه وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسيون فوتبال مستقيم ورود كرده وگرنه طبق قوانين فيفا برگزارى انتخابات با يك كانديدا منع قانونى نداشت.رسولى نژاد در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به انتخاب كفاشيان حالا چه اتفاقى مى افتد، گفت: كفاشيان به احترام قانون و منافع ملى يا نبايد از ابتدا كانديدا مى شد و حالا كه انتخاب شده اگر سازمان بازرسى كل كشور بخواهد پرونده انتخابات فدراسيون فوتبال را به قوه قضاييه ارجاع داده و از كفاشيان براى رعايت نكردن قانون شكايت كند كار عاقلانه اين است كه استعفا دهد تا انتخابات تجديد شود، چون اين موضوع از تبعات احتمالى براى فوتبال ايران جلوگيرى خواهد كرد. در آن صورت اين اقدام كفاشيان مانند اقدام خيلى افراد از فدراسيون  هاى مختلف خواهد بود كه به دليل احترام به قوانين كشور و حفظ منافع ملى استعفا دادند و از سمت خود كناره گيرى كردند.معاون حقوقى وزارت ورزش و جوانان تاكيد كرد: در صورت ارجاع پرونده انتخابات فدراسيون فوتبال به قوه قضاييه اين پرونده در دادگسترى ارجاع داده خواهد شد و به ديوان عدالت ادارى ارجاع داده نمى شود. وى با بيان اينكه وزارت ورزش و جوانان در خصوص مسأله پيش آمده بين سازمان بازرسى كل كشور و انتخابات فدراسيون فوتبال ورود نخواهد كرد، تاكيد كرد: وزارت ورزش و جوانان طبق قانون قبل از ثبت نام كانديداها ى انتخابات فدراسيون فوتبال اين موضوع را اعلام كرده بود و مسئولان فدراسيون و همچنين كانديداها از قوانين اين سازمان اطلاع داشتند.رسولى نژاد با اشاره به اينكه ما در اين خصوص نمى توانستيم در آن زمان مانع از ثبت نام كانديداها بشويم، تاكيد كرد: كليه مراحل انتخابات فدراسيون فوتبال از جمله انتخاب ناظرين و شمارندگان آرا را دوستان خودشان در مجمع فدراسيون فوتبال انجام دادند.وى تاكيد كرد: نتيجه انتخابات فدراسيون فوتبال نشان داد كه وزارت ورزش و جوانان در خصوص كانديداها جانبدارانه عمل نكرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: در صورت تعلیق فوتبال، وزیر ورزش را خانه نشین می کنیم

حجت الاسلام ملک محمدی با دعوت از مسئولان کشور به خویشتن داری، گفت: در صورت تعلیق فوتبال، مجلس قطعا وزیر ورزش را استیضاح و وی را خانه نشین خواهد کرد. حجت الاسلام حسن ملک محمدی عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثی که درباره فشار برای استعفای کفاشیان و تهدید فیفا برای تعلیق فوتبال ایران مطرح شده است، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: در صورتی که خطری فوتبال کشور را تهدید کند، استیضاح وزیر کشور در مجلس قطعی خواهد شد.

وی افزود: وزارت ورزش باید از هر اقدامی که موجب لطمه به فوتبال کشور می شود، پرهیز کند چرا که در صورت تعلیق فوتبال، مجلس از هر اقدامی برای دفاع از حقوق مردم خودداری نخواهد کرد. ملک محمدی در پایان گفت: هر اقدامی که موجب تضعیف ورزش شود با کمیته ورزش و جوانان مجلس مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران است و همه باید بر نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال احترام بگذارند، گفت: بهتر است رسانه ها جوسازی نکنند تا زمینه نگرانی مردم فراهم شود مجلس و دولت اجازه تعلیق فوتبال نخواهد شد.

ورود سازمان بازرسی به انتخابات فدراسیون فوتبال/احتمال ارجاع پرونده به قوه قضائیه

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور فدراسیون فوتبال موسسه عمومی غیردولتی است. به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور پیش از برگزاری مجمع و انتخابات فدراسیون فوتبال دوبار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد حضور بازنشستگان در این  انتخابات غیر قانونی است.

با این حال فدراسیون فوتبال اعلام کرد طبق اساسنامه، حضور بازنشستگان خلاف آئین نامه فدراسیون فوتبال نیست. به هر حال امروز انتخابات برگزار و علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

در مجمع عمومی امروز  فدراسیون فوتبال نماینده ای از سازمان بازرسی کل کشور شرکت نکرد.

یکی از حقوقدان های برجسته که نمی خواست نامش فاش شود در این زمینه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود می کند و نسبت به عدم اجرای قانون از سوی مجمع فدراسیون واکنش نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد انتخابات فدراسیون فوتبال زیر سوال می رود و پرونده این انتخابات به قوه قضائیه ارجاع می شود. دخالت قوه قضائیه در این مسئله به هیچ عنوان دخالت دولت در فوتبال محسوب نمی شود و تعلیقی فدراسیون فوتبال را تهدید نمی کند.

ساکروی: احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد

 

سایت ساکر وی در گزارشی نوشت: پس از انتخاب مجدد علی کفاشیان به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون فوتبال، احتمال دارد فیفا فوتبال ایران را با تعلیق مواجه کند.

در این گزارش عنوان شده پس از انتخاب کفاشیان؛ از سوی سازمان های دولتی، بحث بازنشستگی او مطرح و اعلام شده مقامات بازنشسته دستگاه های دولتی حق ورود به پست های مدیریتی نهادهایی همچون ریاست فدراسیون فوتبال را ندارند.

مطابق این گزارش کفاشیان در تاریخ ۱۰ مارس (امروز) باید در دادگاه مخصوص کارکنان دولت حضور یابد.

در ادامه این گزارش آمده در صورتی که پس از حضور در این دادگاه، کفاشیان مجبور به استعفا شود، این احتمال هست که فیفا در این موضوع ورود کرده و بحث تعلیق را پیش کشد. این در حالی است که در نوامبر سال ۲۰۰۶ فیفا فوتبال ایران را به خاطر دخالت دولت، تعلیق کرد.

به گزارش فارس، سازمان بازرسی کل کشور پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد بازنشستگان حق حضور در این انتخابات را ندارند اما فدراسیون فوتبال در پاسخ گفت که طبق اساسنامه این فدراسیون ، نامزدی بازنشستگان منع قانونی ندارد.

 

پس از انتخاب کفاشیان به عنوان رئیس   فدراسیون فوتبال سازمان بازرسی کل کشور بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد و حتی گفته شد فشارهایی برای استعفای کفاشیان اعمال شده است. این در حالی است که فیفا صراحتا اعلام کرده هر گونه دخالتی به جز نظر فدراسیون ها و فیفا دخالت شخص ثالث محسوب شده و می تواند واکنش فدراسیون بین المللی را به همراه داشته باشد.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...