اتفاقات بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال2

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

تماس مقام ارشد AFC با کفاشیان: نگرانت هستیم و آماده کمک

عالی ترین مقام رسیدگی به پرونده ایران در تماسی تلفنی با علی کفاشیان شرایط او را جویا شد.  جیمز ، رئیس کمیته حقوقی تشکیلات فوتبال آسیا که از سوی فیفا مسئول رسیدگی به اتفاقات پرونده انتخابات فدراسیون فوتبال است دو روز قبل در تماسی با فدراسیون فوتبال ایران پس از 10 روز تلاش توانست سرانجام با علی کفاشیان صحبت کند. در این تماس ، نماینده عالیرتبه کن فدراسیون از علی کفاشیان درباره اخبار متعددی که درباره فشار به او برای استعفا می نویسند پرسید و اعلام کرد فیفا و تشکیلات آسیایی متولی فوتبال نگران وضعیت فدراسیون فوتبال هستند و هر وقت فدراسیون ایران بخواهد ، آنها ورود پیدا می کنند. با این وجود کفاشیان پاسخ داده هیچ مشکلی نیست و بر اساس اساسنامه تایید شده در هیات دولت ایران او به کارش ادامه می دهد و حتی درحالی که ژی لانگ چینی قصد گفت و گو با کفاشیان را داشته رئیس فدراسیون ایران خواسته تا این دیددار به سفر نوروزی اش به کوالالامپور موکول شود.
بقیه ادامه مطلب



ورود سازمان بازرسی به انتخابات فدراسیون فوتبال/احتمال ارجاع پرونده به قوه قضائیه

طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور فدراسیون فوتبال موسسه عمومی غیردولتی است. به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور پیش از برگزاری مجمع و انتخابات فدراسیون فوتبال دوبار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد حضور بازنشستگان در این  انتخابات غیر قانونی است.

با این حال فدراسیون فوتبال اعلام کرد طبق اساسنامه، حضور بازنشستگان خلاف آئین نامه فدراسیون فوتبال نیست. به هر حال امروز انتخابات برگزار و علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

در مجمع عمومی امروز  فدراسیون فوتبال نماینده ای از سازمان بازرسی کل کشور شرکت نکرد.

یکی از حقوقدان های برجسته که نمی خواست نامش فاش شود در این زمینه به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود می کند و نسبت به عدم اجرای قانون از سوی مجمع فدراسیون واکنش نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد انتخابات فدراسیون فوتبال زیر سوال می رود و پرونده این انتخابات به قوه قضائیه ارجاع می شود. دخالت قوه قضائیه در این مسئله به هیچ عنوان دخالت دولت در فوتبال محسوب نمی شود و تعلیقی فدراسیون فوتبال را تهدید نمی کند.

 

سازمان لیگ کمیته مسابقات شد/ قوانین سقف قرارداد و منع دروازه بان خارجی لغو می شود

 
عزیزمحمدی پس 10 سال از فدراسیون رفته و در کنار تمام معایب اگر به کارهای مثبتی چون درآمدزایی لیگ ، گرفتن حق پخش تلویزیونی و خرید ساختمان سازمان لیگ اشاره نشود دور از انصاف است.

با تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال دیگر سازمان لیگ وجود نخواهد داشت و فعالیت های آن زیر نظر کمیته مسابقات و به ریاست بهروان انجام خواهد شد.

برخی تصمیم های غیرمنطقی پیش  از این گرفته شده که نه تنها حسنی برای فوتبال نداشت بلکه به فوتبال ضربه زد که نمونه اش منع حضور دروازه بان خارجی در فوتبال ایران بود.

این قانون من در آوردی که نمونه اش فقط در فوتبال امارات در حال اجراست نه تنها سبب پیشرفت دروازه بانان داخلی نشد بلکه پسرفت آنها را به همراه داشت چون حس رقابت را در وجود دروازه بانان داخلی کشت. اکنون در استقلال مهدی رحمتی است و خودش ، نتیجه این می شود با گذشت مدت زمانی انگیزه لازم را از دست می دهد و آن قدر  بد گل می خورد که کی روش را به فکر جانشین می اندازد.

تنها حسن این قانون برای دروازه بانان ایرانی افزایش سرسام آور دستمزدشان بود به طوری که امروز اگر تیمی به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است باید یک میلیارد تومان برای جذب مرد شماره یک کنار بگذارد ، یعنی 650 میلیون تومان بالاتر از سقف قرارداد!

خبرهای رسیده به  ما حکایت از آن دارد این قانون مضر و من در آوردی نفس های آخر خود را می کشد. یکی از برنامه های بهروان در صورت ماندن در کمیته مسابقات لغو  این قانون است تا علاوه بر کاهش دستمزد دروازه بانان داخلی آنها را به تلاش بیشتر برای بازی کردن وا دارد. دیدگاه بهروان این است که اگر قرار به منع بازی دروازه بان خارجی است این امر باید در لیگ یک صورت بگیرد نه لیگ برتر ، چون در لیگ یک دروازه بان رشد می کند نه در لیگ برتر. از سویی دروازه بان پس از رشد برای بازی کردن باید رقابت کند.

یکی دیگر از قانون های عجیب و غریب لیگ برتر وضع سقف قرارداد است. آیینی که باعث شد فقط قانون به سخره گرفته شود و پول های زیرمیزی در قالب های مختلف بین باشگاه ها و بازیکنان رد و بدل شود و در این بین فقط سر اداره مالیات بی کلاه می ماند و از بازیکنی که 500 تا 700 میلیون تومان یا بیشتر می گیرد به اندازه 350 میلیون تومان مالیات می گیرد.

احتمال دارد قانون سقف قرارداد هم لغو شود، سقفی که تبدیل به کف قرارداد شده است. بی شک با لغو این قانون باشگاه ها بر اساس توان خود به بازیکنان پول می دهند و دیگر مدیر باشگاه و همچنین بازیکن مجبور به دروغگویی نمی شوند.

از دیگر تغییرات احتمالی کاهش 2 تیم از تعداد تیم های لیگ برتر است که امکان دارد در فصل بعدی یا دو فصل بعد با سقوط 4 تیم به لیگ دسته اول این امر محقق شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: از رئیس جمهور خواستم نگذارد فوتبال ملی تعلیق شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به رئیس جمهور خواستار صدور مجوز برای ادامه کار علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال شد.

پس از اتفاقات رخ داده در مورد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که احتمال تعلیق فوتبال ایران را به دنبال دارد، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت وگوی اختصاصی با خبرآنلاین در مورد این موضوع گفت: «متاسفانه در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تخلف صورت گرفته است. مجمعی تشکیل شده که از نظر ما وجاهت قانونی ندارد. با این وجود به خاطر حساسیت های فیفا، چهارشنبه طی نامه ای از رئیس جمهور خواستم که به علی کفاشیان مجوز موقت ادامه کار بدهد تا او کارش را دنبال کند و در فرصتی مناسب، باری دیگر مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل شود و این بار با حاکمیت قانون، رئیس فدراسیون فوتبال را انتخاب کنند.»

پورمحمدی ادامه داد: «تلاش همه ما باید این باشد که قانون را اجرا کنیم. از نظر ما در تخلف صورت گرفته، قبل از کفاشیان و فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش مقصر است.»

کفاشیان: نمی دانم منظور عباسی از تخلف چه بوده است/از جایم تکان نمی خورم!

علی کفاشیان در پایان فینال جام حذفی گفت: بازی خوبی بود هر دو تیم تلاش زیادی کردند.

وی در مورد اینکه وزیر ورزش از تکرار مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخابات به خاطر تخلفات خبر داده، گفت: در جریان تکرار مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نیستم و نمی دانم منظور عباسی از تخلف چه بوده است.

کفاشیان درباره مجوزی که دولت باید برای او صادر کند تا بتواند در فدراسیون فوتبال به فعالیتش ادامه بدهد، گفت: پیش از این دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال تأیید کرده بود ولی باید این طرح به تصویب مجلس هم برسد که فوتبال از نهاد غیر دولتی عمومی خارج شود. این طرح را به مجلس داده ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا از جایش در فدراسیون تکان می خورد یا خیر، گفت: من از سرجایم تکان نمی خورم. سال ۹۰ برای ما نسبت به سال های گذشته بهتر بود اما امیدواریم در سال ۹۱ لیاقت کار کردن را داشته باشیم. فعلاً لیوان را دست ما داده اند و باید کارمان را انجام بدهیم!

موضع صریح وزیر ورزش : در انتخابات تخلف شده / مجمع دوباره برگزار می شود !

 
وزير وزرش و جوانان عصر امروز در حاشيه جلسه هيات دولت بر اهميت حفظ آرامش در فضاي ورزش كشور تاكيد كرد و گفت: بايد اجازه بدهيد تا مسائل در آرامش به پيش برود و مجمع تشكيل جلسه دهد و در مورد اتفاقات رخ داده در ارتباط با فدراسيون فوتبال تصميم گرفته شود.

 محمد عباسي در ابتداي سخنان خود با تبريك فرا رسيدن سال جديد، اظهار داشت: من همواره تاكيد كرده ام كه ظرفيت ورزشي كشور بسيار زياد است و فوتبال نيز بخشي از اين ظرفيت را تشكيل مي دهد و ما نبايد ظرفيتي را كه وجود دارد تحت مسائل حاشيه اي بكنيم.

وي ادامه داد: تخلفي در انتخابات فدراسيون فوتبال علي رغم تذكراتي كه داده شده بود، رخ داد و بايد به اين تخلفات رسيدگي شود.

عباسي ادامه داد: امروز در مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد شده است كساني كه بازنشسته شده اند مجاز باشند در محيط هاي ورزشي فعاليت كنند ولي اين موضوع راي كمي آورد و بيشتر نمايندگان مخالف بودند، گرچه من خود با آن موافق بودم كه زمينه اي فراهم شود تا از ظرفيت هاي باتجربه كه در كشور وجود دارد استفاده شود ولي در مجلس اين موضوع راي نياورد.

به گزارش ایسنا ، وي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد منتظر ماند تا مجمع تصميم خود را بگيرد، گفت: برخي از بحث هايي كه در اين زمينه مطرح مي شود، حرف دقيقي نيست. اينكه مباحثي مطرح شود كه عده اي را بترسانيم تا از تخلفي چشم پوشي شود.

وي ادامه داد: بايد اجازه داد كه مسائل آرام پيش برود و اجازه داد تا مجمع تشكيل جلسه دهد و در مورد اين موضوع تصميم گيري كند

بعید است دولت مجوز کفاشیان را صادر نکند/ کار داماش به فصل بعد نمی کشد!‬

‎‫مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با اشاره به اتفاقات اخیر فدراسیون فوتبال گفت: فکر می کنم با شرطی که سازمان بازرسی برای علی کفاشیان گذاشته است مشکل رئیس فدراسیون فوتبال حل خواهد شد و بعید می دانم دولت مجوز فعالیت او را صادر نکند.‬

امیر عابدینی در خصوص حضور علی کفاشیان در دادسرای کارکنان دولت تصریح کرد: به نظرم با دعوا، درگیری یا انتصاب فقط زمان را از دست می دهیم و تمام کارها و برنامه ها برای روزهای حساس می ماند. ما سال سختی را در فوتبال در پیش داریم و این بحث باید به شکلی جمع شود.

وی افزود: با مطلبی که سازمان بازرسی روز گذشته اعلام کرد و با شروطی که ظاهرا برای علی کفاشیان گذاشته شده است، فکر می کنم دیگر مشکلی نباشد. اگر این خبر درست باشد وزارت ورزش باید مجوز فعالیت کفاشیان را از دولت پیگیری کند و آنرا بگیرد.

‎عابدینی در پاسخ به این سئوال که " آیا دولت با وجود اینکه دنبال یک گزینه دیگر بوده است، چنین کاری عملی می شود؟" تاکید کرد: فکر نمی کنم وزارت ورزش دیگر با فوتبال عناد و دشمنی داشته باشد. من احساس کردم حتی وزارتخانه هم تمایل دارد که این مسئله تمام شود و بعید می دانم مشکلی برای ادامه کار کفاشیان وجود داشته باشد. الان دیگر وقت حمایت از کفاشیان و اعضای مجمع است تا بتوانیم در فوتبال پیشرفت کنیم.

مدیرعامل باشگاه داماش در خصوص آخرین وضعیت این باشگاه برای واگذاری هم گفت: تاییدیه قوه قضائیه برای واگذاری باشگاه آمده و نامه به سیستم اداری خود ما برگشته است. اعداد و ارقام فروش هم مشخص است و ما باید فقط موافقت کتبی صاحب باشگاه را بگیریم.

وی در خصوص احتمال طولانی شدن روند واگذاری و عملی شدن این واگذاری در فصل بعد، خاطرنشان کرد: کار به فصل بعد نمی کشد. به نظرم اگر مشکل خاصی پیش نیاید باشگاه تا پیش از سال جدید واگذار می شود. علاوه بر حسین هدایتی، ناطقی و هیئت فوتبال هم خواهان خرید امتیاز باشگاه هستند که ما در حال بررسی وضعیت آنها هستیم.

عابدینی در پایان گفت: البته قطعا باشگاه را به هیئت فوتبال واگذار نمی کنیم، چرا که آنها می خواهند باشگاه را قسطی بخرند. از میان هدایتی و ناطقی هر کدام که شرایط بهتری داشته باشند و قیمت بیشتری پیشنهاد بدهند باشگاه به او واگذار می شود.

کفاشیان: حضورم در دادسرا ارتباطی به انتخابات نداشت/ به من نگفته اند استعفا بده

 
علی کفاشیان که صبح امروز در دادسرای کارکنان دولت حضور پیدا کرده بود، پس از پایان جلسه در این باره گفت: حضور من در اینجا اصلاً ربطی به انتخابات و مسائل پیش آمده پس از مجمع فدراسیون فوتبال نداشت.

وی افزود: در این چند روز صحبت های زیادی مطرح شد که باید در دادسرای کارکنان دولت حضور پیدا کنم اما هنگامی به اینجا آمدم متوجه شدم اصلاً نباید در خصوص انتخابات توضیح دهم. این دادگاه مربوط به یکی از مسائل حقوقی در چند وقت اخیر در فدراسیون بود و هیچ بحثی در مورد انتخابات نشد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: هنوز هیچ ابلاغیه ای مبنی بر اینکه باید به سازمان بازرسی توضیح دهم به دستم نرسیده و این بحث ها صحت ندارد. قرار نیست به دادگاه بروم و توضیح بدهم. تاکنون چند بار برای مسائل حقوقی مختلف فدراسیون به دادسرای کارکنان دولت آمده ام ولی در خصوص انتخابات اگر قرار باشد توضیحی ارائه کنم باید به سازمان بازرسی باشد نه دادسرای کارکنان دولت.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از مجمع فدراسیون فوتبال و رأی آوردنش کسی با او تماس گرفته و خواستار استعفایش شده گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و کسی به من نگفته باید از سمت خود در فدراسیون فوتبال استعفا دهم و امروز هم دیدید که برای مورد دیگری به اینجا فراخوانده شده ام.

به گزارش فارس پس از انتخابات فدراسیون فوتبال و ابقای کفاشیان، سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده وی به دلیل بازنشسته بودن نمی تواند به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به فعالیتش ادامه دهد.

 سازمان بازرسی کل کشور در حالی به علی کفاشیان که به تازگی در پست ریاست فدراسیون فوتبال ابقا شده، ایراد وارد کرده که چند رئیس فدراسیون دیگر هم بازنشسته هستند اما توجهی به آنها نشده و وزیر ورزش نیز اعلام کرده هر چه سازمان بازرسی بگوید ما تمکین می کنیم!

افشای عجیب / قرار بود کفاشیان به نفع گزینه وزارت ورزش کنار برود!

7 روز بعد از جلوس دوباره علی کفاشیان بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، ابهامات درباره دوره 4 ساله دوم ریاست او، بر جای خود باقی است.

کسی نمی تواند پاسخ روشنی به این سوال بدهد که آیا قرار است علی کفاشیان رئیس بماند یا نه. از همان شب انتخابات ، شایعات به راه افتاد، شایعاتی که خبر از زندانی شدن رئیس می داد.

وقتی در آن شب، یکی از دوستان نزدیک کفاشیان با او تماس گرفت و گفت شنیده که قوه قضائیه حکم جلبش را صادر کرده، لبخندی زد و گفت: «زندان کجا بود. اگر در زندانم چطور با من حرف می زنید؟» از نگاه فدراسیون نشین ها، منشا شایعات پیداست. آرام آرام، مسائل تازه ای درباره انتخابات فدراسیون فوتبال افشا می شود که بیش از گذشته، اوضاع در بالانشین ها و پائین نشین های خیابان سئول را بحرانی می کند. بی شک، محمد عباسی از پائین نشین ها دل پری دارد. او فاش کرده، وزارت ورزش بازنده سادگی کفاشیان بود...

جلسه چند دقیقه ای قبل از مجمع، آن هم به فاصله یک روز بعد از نامه سازمان بازرسی و تاکید وزارت ورزش ، مگر می تواند نکته مهمی در خود نداشته باشد. علی کفاشیان که شب انتخابش گفت: «نکته ای نداشت. وزیر گفت آماده ای؟ منم گفتم آماده ام پس پاشو بریم مجمع!» ولی اخبار انتخابات ، ماهی نیست که پشت ابر پنهان بماند. روز گذشته فاش شد که در این جلسه نکته مهمی بازگو شده که از سوی کفاشیان مورد تائید قرار گرفته است. نزدیکان رئیس فاش کردند، کفاشیان در این جلسه کوتاه تاکید کرده بود اگر انتخابات به مرحله دوم بکشد، قطعا از انتخابات انصراف می دهد. در واقع شانس یک مرحله انتخابات به کفاشیان داده شد، تنها مرحله اول. کفاشیان هم که فکر می کرد در همان مرحله اول انتخابات رای می آورد، این موضوع را پذیرفت تا دو طرف راهی مجمع شوند.

ولی بعد از رای گیری اولیه و رسیدن انتخابات به مرحله دوم، علی کفاشیان انصراف نداد. او هر چند میکروفن را گرفت و گفت که بهتر است آرای او به نفع قریب باشد، ولی هیچگاه حرفی از استعفا نزد. کفاشیان اتفاقا با این جملات قصد داشت اعضای مجمع را دو دل نگه دارد ولی اعتراضات امیر عابدینی باعث شد تا رسما بگوید انصراف نداده. کفاشیان در این لحظات زیر قولی زد که به وزیر داده بود، به همین دلیل از همان شب انتخابات ، حتی خود کفاشیان نیز اعتراف کرد باید به بازسازی روابط بپردازد. وزیر به همراه معاونش حمید سجادی به ناراحتی مجمع فدراسیون فوتبال را ترک کردند تا از دید رسانه ها، شکست خورده انتخابات باشند.

کفاشیان در پائین سئول، آرام و بی صدا کار را پیش می برد. او خوب می داند مورد تائید شخص اول ورزش ایران نیست. کفاشیان در عین سادگی، با زیرکی خود را در ریاست فدراسیون تثبیت کرد. حالا خود او نیز بهتر از هر کس دیگری می داند، موضوع بازنشسته بودنش، موضوعی نیست که باعث برکناری اش شود بلکه عامل، اتفاقات انتخابات است. با حضور 10 بازنشسته در بین روسای فدراسیون ها، این موضوع اثبات شده است. کفاشیان قصد دارد به مقاومت خود ادامه دهد ولی خوب می داند یک سال سخت را در پیش خواهد داشت. او کوچکترین امیدی به کمک های مالی وزارتخانه ندارد، به همین دلیل می خواهد هر چه سریعتر قرارداد اسپانسر 180 میلیاردی فوتبال را امضا کند.

کفاشیان به دادسرای کارکنان دولت رفت/ در انتظار اتفاقات جدید در فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال که از سوی دادسرای کارکنان دولت احضار شده است، صبح امروز به این دادسرا مراجعه کرد تا در مورد شکایت سازمان بازرسی پاسخگوی ابهامات باشد.

پس از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و انتخاب مجدد علی کفاشیان به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون ، سازمان بازرسی با ارسال نامه مجددی به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که حضور بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال غیرقانونی است.

به دنبال این نامه و پس از ارجاع پرونده به دادسرای کارکنان دولت، علی کفاشیان به این دادسرا احضار شد و صبح امروز دوشنبه به محل این دادسرا مراجعه کرد تا پاسخگوی ابهامات موجود باشد.

باید منتظر بود و دید پس از حضور علی کفاشیان در دادسر ا و ارائه توضیحاتی در مورد حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال، چه اتفاقات تازه ای در این رشته پرطرفدار رخ خواهد داد. به نظر می رسد با مسائلی که در روزهای گذشته رخ داده باید منتظر اتفاقات جدیدی در فدراسیون فوتبال بود.

‎فیفا اعضای جدید فدراسیون فوتبال ایران را به رسمیت شناخت

سایت رسمی فیفا نام علی کفاشیان و هادی آیت الهی را به عنوان رئیس و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران درج کرد.

به این ترتیب فیفا انتخابات فدراسیون ایران را تایید و اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ما را به رسمیت شناخته است.

این در حالی است که نهادهای نظارتی معتقدند که علی کفاشیان به دلیل بازنشسته بودن نمی تواند رئیس فدراسیون فوتبال ایران بماند.

برخی از ناظران و کارشناسان مستقل فوتبال معتقدند در صورت تغییر رئیس فدراسیون فوتبال ایران ، احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد.


فیفا
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...