اتفاقات بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال3

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

وزیرحرف آخر را زد/مجوز کفاشیان موقتا صادر می شود/ انتخابات جدید برگزارخواهد شد

  وزیر ورزش از صدور مجوز موقت فعالیت کفاشیان و برگزاری مجدد انتخابات خبر داد.محمد عباسی ، وزیر ورزش و جوانان کشورمان در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو به بررسی دلایل ایجاد وزارتخانه ورزش و همچنین بحث پیرامون انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال کشورمان پرداخت .محمد عباسی اظهار داشت : زمانیکه 2 سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی ادغام شد برخی اعتقاد داشتند چون ورزش بخش عملیاتی دارد و امور جوانان به صورت ستادی انجام می شود ادغام آن کار درستی نیست اما قانون با کنار هم قرار دادند 2 سازمان فوق ترکیبی از وظایف قبلی را در وزارت ورزش و جوانان اجرایی کرد که هدف اصلی آن سازماندهی امور جوانان و ورزش است.




عباسی گفت: رسانه های ورزشی کشورمان به مسائل ریز فوتبال می پردازند در حالی که وزارتخانه بیشترین توجه خود را به ورزش های سنتی و اصیل ایرانی معطوف کرده و در عین حال به رشته های دیگر هم می پردازد.

در ابعاد وسیع جامعه و امور جوانان به خوبی دنبال می شود که رسانه ها نقش مهمی در عملکرد وزارت ورزش و جوانان دارند ، آنها بیشتر جنبه عمومی را دنبال کرده و مطابق علایق ، اهداف خود را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: یکی ازکارهای وزارت ورزش و جوانان سازماندهی هیت های ورزشی ، فدراسیون ها ، سیاست گذاری و نظارت بر انها طبق اساسنامه است که پس از مدتی مهلت ریاست مسولان به اتمام رسیده و انتخابات آن انجام می شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال افزود: انتخابات در همه فدراسیون ها از جمله فوتبال انجام می شود ، انتخابات این فدراسیون به صورت طبیعی و در عین حال با حاشیه برگزار شد ، برخی افراد در غالب اشکال سازماندهی شده رسانه ای تبلیغاتی انجام دادند که این در انتخابات به دفعات صورت می گیرد ، عده ای در انتخابات فدراسیون فوتبال ادای جریان فتنه را دراوردند.

وی افزود: جو سنگینی در انتخابات فوتبال نسبت به سایر فدراسیون ها وجود داشت که شرایط آن بر اساس تبلیغات مسموم به وجود آمده متفاوت بود اما در فضای بازی برگزار شد .

وزیر ورزش و جوانان کشورمان ادامه داد: 20 روز قبل از برگزاری انتخابات قانونی توسط سازمان بازرسی کشور به وزارت ورزش و جوانان رسید مبنی بر ممنوعیت حضور بازنشسته ها در انتخابات ما هم این موضوع را به فدراسیون فوتبال ابلاغ کردیم، این قانون در بسیاری از فدراسیون ها انجام می شد ولی بعضی افراد که تصمیم داشتند وانمود کنند وزارت ورزش نظر به حضور فرد خاصی در فدراسیون دارد این اتهام را به ما زدند که منع قانونی وجود ندارد ولی معتقدم این افراد خود را به جاهلیت می زدند زیرا از اخبار آگاهی داشتند و قانون را می دانستند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما با دوستان توافق کرده بودیم که انتخابات در یک جو آرام صورت گیرد نمی خواستیم همه ی افراد بازنشسته را به صورت یکدفعه و عاجل از ورزش پس بزنیم به همین منظور تصمیم گرفتیم هر زمان که نوبت به تغییر در رشته های دیگر رسید آن زمان قانون سازمان بازرسی را عملی کنیم.

وی افزود: در چند سال گذشته به دلیل اختلافات داخلی در فدراسیون فوتبال و گزارش های کاذبی که بعضی از افراد به مجامع بین المللی مانند AFC و فیفا فرستادند زمینه ای فراهم شد که اساسنامه فدراسیون فوتبال مجزا از فدراسیون های دیگر وضع شود و مسولیت انتخابات به عهده فدراسیون فوتبال باشد به همین دلیل برگزار کننده مجمع و فدراسیون بود و ما فقط ناظر بودیم.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان هم به دلیل جوسازی کاذب توسط افراد، علاقه مند بود خارج از گود باشد که بی طرفی این سازمان مشخص شود به همین خاطر مسولیت انتخابات را به مجمع و فدراسیون واگذار کردیم و اعلام داشتیم افراد بازنشسته حق شرکت در انتخابات را ندارند البته نامزدها گمان می کردند قانون شامل حالشان نمی شود در حالی که تشخیص دهنده مرجع ذی ربط بود و مجمع بود که باید قانون را بررسی می کرد.


عباسی در ادامه گفت: وزارت ورزش گمان می کرد که مجمع قانون را رعایت می کند که متاسفانه مجمع خلاف قانون عمل کرد و ما نیز در آن فضای سنگین حق دخالت نداشتیم زیرا متهم می شدیم و در جریان انتخابات التهاب به وجود می امد.

وی افزود: با وجود در نظر نگرفتن قانون که از سوی سازمان بازرسی کشور تذکر داده شد و باید مراعات می شد انتخابات خوبی داشتیم، یکی از موضوعاتی که به چشم می خورد این است ، مردم نگران تعلیق فدراسیون هستند ولی این اطمینان را می دهیم که هیچ موضوع و شرایطی وجود ندارد که سازمانی خارج از کشور بخواهد در کار ما دخالت کند و ما را تعلیق کند .

وزیر ورزش تصریح کرد: افراد ورزشی به من گوشزد می کردند برگ برنده یک وزیر تغییر و تحولی فوری در فوتبال است ولی من به هیچ یک از این گفته ها توجه نکردم و صلاح دیدم که این موضوع در انتخابات و به صورت قانونی صورت گیرد با اینکه موج اجتماعی نیز توقع یک تغییر را داشت.

وی در خصوص دادن رای سفید در انتخابات گفت: در مجمع انتخابات ی فدراسیون فوتبال رسانه های ورزشی حضور داشتند ، انتخابات سه مرحله ای است و قبل از برگزاری مجمع طبق اساسانامه افرادی برای ریاست فدراسیون ثبت نام می کنند و در صورت احراز صلاحیت به عنوان نامزد انتخابات ی معرفی می شوند و در مرحله دوم با برگزاری مجمع انتخابات صورت می گیرد.

عباسی اظهار داشت: در زمان رای گیری بنده به عنوان عضو مجمع حق دادن رای داشتم و با توجه اینکه به دنبال جانبداری نبودم به معاونانم اعلام کردم که کارت بنده سفید باشد ولی متاسفانه یکی از رسانه ها در این امر شیطنت کرد و پس از این موضوع نیز در جهت رفع آن برنیامد و این موضوع باعث ایجاد التهابی در این خصوص شدف حق بنده جانبداری در خصوص حق رایم بود تا در نهایت یکی از اعضا را تایید کنم.

وی در خصوص سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص اینکه چرا وزارت ورزش در تعامل با رسانه ها کم کار است ، افزود: تعامل ما با رسانه ها بسیار خوب است اما قرار نیست هر خبرنگاری مسائل مختلف را یک جا و مستقیما به چاپ برساند و وزیر ورزش را مورد خطاب قرار دهد ، این اصلا کار درستی نیست و وزیر ورزش نباید درگیر مسائل ریز شود.

وی در خصوص انتخابات فوتبال اظهار داشت : متاسفانه در خصوص اتفاقات انتخابات جوسازی شده بود و بنده درگیر آن هستم و با توجه به اینکه غرور ملی به این موضوع مربوط می شود تا زمان برگزاری مجمع ، دولت مجوز کار آقای کفاشیان را صادر خواهد کرد.

 

جلسه کفاشیان با نمایندگان مجلس/ ارائه طرح یک فوریتی برای فرار از تعلیق

رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز به مجلس رفت تا درباره راه های جلوگیری از تعلیق فوتبال با نمایندگان گفتگو کند. نتیجه این جلسه تنظیم طرح یک فوریتی بود که اساسنامه فدراسیون فوتبال را از سایر فدراسیون ها مستثنی می کند. این طرح فردا در مجلس ارائه خواهد شد.

علی کفاشیان صبح امروز سه شنبه به مجلس رفت تا به همراه مدیرکل قوانین مجلس و نمایندگان ی همچون احمد توکلی، امیدوار رضایی، حسین نجابت و علیرضا دهقان راهکاری برای جلوگیری از تعلیق فوتبال ایران پیدا کنند. در پایان اعضای حاضر در این جلسه به این نتیجه رسیدند تا طرحی یک فوریتی  را با هدف مستثنی کردن اساسنامه فدراسیون فوتبال از سایر فدراسیون ها روانه صحن علنی کنند.

  علیرضا دهقان رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس با تایید این خبر گفت: هدف ما این است تا از تعلیق فوتبال جلوگیری کنیم. کفاشیان در جلسه مرکز پژوهش ها و اداره قوانین مجلس حاضر شد و به ارائه توضیحات لازم پرداخت. نمایندگان هم متن طرح یک فوریتی با هدف مستثنی کردن قوانین اساسنامه فدراسیون فوتبال از دیگر فدراسیون های ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش هستند را تهیه کردند.

وی افزود: نمایندگان هم این طرح را امضا کرده اند و به امید خدا آنرا فردا (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس مطرح می کنیم. ما کاری به شخص خاص نداریم. هدف ما این است که از بوجود آمدن مشکلات خاص برای فوتبال جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم فوتبال تعلیق شود.

عابدینی: شاید مشکل سجادی با کفاشیان به دوومیدانی مربوط می شود

امیر عابدینی در گفت و گویی در مورد بخشی از برنامه شب گذشته ۹۰ که مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال بود و مشخص شد که حمید سجادی از مهدی تاج و عزیز محمدی می خواهد که کفاشیان از انتخابات کنار بکشد، اظهار داشت: فکر می کنم این قدر که دوستان از بحث بازنشستگی کفاشیان نگران بودند بازرسی کل کشور این حساسیت را نداشت ولی بازرسی کل کشور هم که روی این مسئله حساس شد گفته بروید مصوبه هیئت دولت را بیاورید تا کفاشیان مشکلی برای کار نداشته باشد.

وی تصریح کرد: کل اساسنامه فدراسیون فوتبال که پیش از این به تصویب هیئت دولت رسیده بود و نیازی نداشت که بخواهیم دوباره از دولت مصوبه بگیریم. حالا که توپ به زمین دولت افتاد دیگر مشکلی نیست. چون اکنون بحث فرق کرده است. دولت نمی تواند جواب مردم را بدهد و من این را به شما بگویم که عباسی خودش این طوری نیست. او تازه به ورزش آمده است و اگر برخوردی می کند این برخوردها را ما به او یاد می دهیم.

عابدینی با تاکید بر اینکه دیگر نمی توانند بر انتخابات فدراسیون فوتبال خدشه ای وارد کنند، اذعان داشت: وقتی بلاتر پیام تبریک می فرستد یعنی اینکه تو عضو فیفا هستی و در قالب اساسنامه فیفا ایران مورد حمایت است. یعنی در منطقه خلیج فارس دیگر با یک داوری سر ایران بریده نمی شود و آقای کفاشیان که چهار سال بودی بعد از ۴ سال موفقیت هایت رقم می خورد. من از وزارت ورزش و سازمان بازرسی هم می خواهم که دیگر فرصت ها را نسوزانند و بگذارند در روزهای حساسی که پیش رو داریم دغدغه تیم ملی را داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان درباره عصبانیتش در مجمع فدراسیون فوتبال بعد از اینکه کفاشیان از قریب حمایت کرد، گفت: من آن لحظه خیلی عصبانی شدم و به غیر از من هم افراد دیگری بودند که عصبانی شده بودند اما کسی جرات نکرد حرفی بزند اما آب از سر من گذشته و حرفم را زدم. احساس کردم در دو طرف کفاشیان اسلحه گذاشته شده و او تحت فشار است. من شب قبل از انتخابات با او حرف زده بودم و چون مطمئن بودم که باقی می ماند عصبانی شدم. اگر این تایید را شب قبل از انتخابات از او نگرفته بودم می خواستیم به عزیز محمدی رای بدهیم.

وی افزود: می خواهم این را به شما بگویم اگر کفاشیان هم کنار می کشید باز قریب رای نمی آورد چون ما به عزیز محمدی رای می دادیم. این سوال را پرسیده اید که چرا از کفاشیان خواستند در مرحله دوم کنار بکشد؟ آنها منتظر شدند تا عزیز محمدی حذف شود و سپس در مرحله دوم کفاشیان کنار بکشد و قریب رئیس شود. اگر چنین کاری می کردند توهین به اعضای مجمع و بی انصافی بود. می توانستند همان دور اول به کفاشیان بگویند برو و سپس عزیز و قریب می ماندند و ما هم به عزیز رای می دادیم.

عابدینی در این باره که چرا باید سجادی مخالف ریاست کفاشیان باشد، گفت: من باید این مسئله را بپرسم. شاید این مورد به دوره حضور کفاشیان در فدراسیون دوومیدانی بازگردد.باید تاریخ را مرور کنم و ببینم مشکل سجادی چیست.

ارائه پیشنهاد برای دریافت مجوز از هیئت دولت برای ادامه فعالیت کفاشیان

 
فرشاد سپهر در گفت و گویی در مورد صحبت های روز گذشته پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه بازنشسته ها نمی توانند فعالیت کنند، اظهار داشت: ظاهرا شب گذشته جلسه ای در همین زمینه برگزار شده است. البته من نمی دانم چه کسانی در این نشست بودند اما مثل اینکه پیشنهاد شده کفاشیان از هیئت وزیران مجوز فعالیت بگیرد و به سازمان بازرسی تحویل دهد که در این صورت برای حضور در فدراسیون فوتبال مشکلی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که مجوز را چه کسی باید برای کفاشیان بگیرد، گفت: طبیعی است که وزارت ورزش باید این مجوز را بگیرد و قطعا مسئولان ورزشی هم نمی خواهند فوتبال آسیب ببیند.

سپهر در پاسخ به این پرسش که مگر کفاشیان پیش از این در سال های گذشته مجوز فعالیت نگرفته بود، عنوان کرد: آن مجوز برای فعالیت در دوره های گذشته بوده و اکنون باید مجوز جدید بگیرد.

عباسی: بگویند کفاشیان نمی تواند رئیس باشد، تمکین می کنیم!

محمد عباسی با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: انتخابات مجمع عمومی فدراسیون فوتبال طبق قانون برگزار شد، اما سازمان بازرسی اعلام کرد علی کفاشیان به دلیل بازنشسته بودن نمی تواند رئیس فدراسیون باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بعد از اعلام این موضوع وزارت ورزش جوابیه خود را به سازمان بازرسی ارائه کرد، اما باید بگویم که ما تابع قوانین جاری کشور هستیم و اگر تشخیص داده شود که علی کفاشیان نمی تواند رئیس فدراسیون باشد، به آن تمکین می کنیم.

عباسی در پایان با اشاره به این موضوع که فدراسیون های ورزشی موسساتی غیرعمومی هستند، عنوان کرد: هر تغییر قانونی در فدراسیون ها باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و دولت نمی تواند در قوانین مربوط به فدراسیون ها دخالت کند.

 

معاون حقوقى وزارت ورزش: كار عاقلانه استعفاى كفاشيان و تجديد انتخابات است

 
احمد رسولى نژاد، معاون حقوقى وزارت ورزش با بيان اينكه وزارت ورزش مجوزى از هيأت دولت براى كفاشيان نخواهد گرفت، گفت: اگر سازمان بازرسى كل كشور از كفاشيان به قوه قضاييه شكايت كند و پرونده انتخابات را به آنجا ارجاع كند، كار عاقلانه اين است كه كفاشيان استعفا دهد تا انتخابات تجديد شود. وى در خصوص نحوه برگزارى انتخابات فدراسيون فوتبال و انتخاب كفاشيان و همچنين هشدار سازمان بازرسى كل كشور به برگزارى اين انتخابات ضمن بيان مطلب فوق گفت: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسى براساس حق نظارت قوه قضاييه نسبت به حسن جريان امور و اجراى صحيح قوانين در دستگاه هاى ادارى سازمان بازرسى كل كشور زير نظر قوه قضاييه تشكيل شده است.معاون حقوقى وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: طبق مواد ۱۱ و ۱۲ در تعريف موسسات عمومى غيردولتى به صراحت از فدراسيون  ها به عنوان موسسات عمومى غيردولتى نام برده شده و هيچ فدراسيون ى را به طور جداگانه مورد بررسى قرار نمى دهد بلكه كل فدراسيون  ها را ذكر مى كند. نكته دوم اينكه در ماده يك اساسنامه فدراسيون فوتبال ذكر شده كه با هماهنگى وزارت ورزش و جوانان، كميته ملى المپيك و رعايت قوانين مربوطه، استدلال سازمان بازرسى كل كشور از قوانين مربوطه يعنى آنچه مربوط به قوانين كشور ايران است كه به سازمان بازرسى كل كشور اجازه ورود و رسيدگى را مى دهد.معاون حقوقى وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بنابراين ورود سازمان بازرسى كل كشور در اين خصوص كاملا قانونى است و دخالت اين سازمان به معناى ورود دولت نيست و مستقل از دولت است. به عنوان مثال طى سال هاى گذشته نيز سازمان بازرسى كل كشور در خصوص ممنوعيت تصدى بيش از يك شغل دولتى و ممنوعيت استفاده از نيروهاى بازنشسته نيز وارد عمل شده است.وى با بيان اينكه طبق مواردى كه به آن اشاره كرده فدراسيون  ها نيز ملزم به رعايت قوانين سازمان بازرسى كل كشور هستند، خاطر نشان كرد: اين موضوع كه طرح شده كه سازمان بازرسى كل كشور به هرميزانى كه يك نهاد و يا موسسه از كمك هاى مالى دولت استفاده كند خود را مستحق اعمال قانون در آن نهاد يا موسسه ويا فدراسيون مى داند چه اين كمك مالى يك درصد باشد چه ۹۹ درصد بنابراين در اين خصوص ميزان كمك مالى دولت مطرح نيست.رسولى نژاد تاكيد كرد: ما زمانى مى توانيم بگوييم كه فدراسيون  هاى ما مستقل هستند كه از امكانات، اماكن ورزشى و كمك هاى دولت استفاده نكنند و خودشان در اين موارد مستقل باشند.وى در پاسخ به اين پرسش كه حالا كه كفاشيان راى آورده وزارت ورزش و جوانان اقدامى در خصوص گرفتن مجوز از هيأت دولت نمى كند، تاكيد كرد: اگر ما بخواهيم براى يك بازنشسته در فدراسيون  هاى ورزشى اقدامى در خصوص گرفتن مجوز انجام دهيم با اعتراض ساير بازنشسته  ها مواجه مى شويم كه به دليل اين قانون از ادامه فعاليت در فدراسيون  هاى خود منع شدند مانند يزدانى خرم.رسولى نژاد در پاسخ به اين پرسش كه با اين دلايل چرا وزير ورزش در مجمع عمومى انتخابات فدراسيون فوتبال شركت كرده و آيا اين موضوع به معناى قانونى بودن و رسمى بودن اين انتخابات نيست، تاكيد كرد: عباسى رئيس مجمع است و با توجه به فضايى كه طى اين مدت در خصوص دخالت ورزش در انتخابات فدراسيون فوتبال از درون مجلس و رسانه مطرح شده بود، وزارت ورزش و جوانان را طى چند هفته اخير تحت فشار سنگينى قرار داده بود بنابراين اگر وزير ورزش در انتخابات شركت نمى كرد بهانه اى براى اين دسته از نمايندگان و رسانه ها مى شد كه وزارت ورزش و جوانان دخالت كرده است. ما نمى خواستيم اتفاقات زمان على آبادى و دادكان تكرار شود، در واقع وزير ورزش در اين خصوص تدبير كرد.

وى در همين خصوص افزود: اگر ما مى خواستيم طبق قانون بازرسى كل كشور دو نفر از كانديداها را كنار بگذاريم، مطرح مى شد كه وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسيون فوتبال مستقيم ورود كرده وگرنه طبق قوانين فيفا برگزارى انتخابات با يك كانديدا منع قانونى نداشت.رسولى نژاد در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به انتخاب كفاشيان حالا چه اتفاقى مى افتد، گفت: كفاشيان به احترام قانون و منافع ملى يا نبايد از ابتدا كانديدا مى شد و حالا كه انتخاب شده اگر سازمان بازرسى كل كشور بخواهد پرونده انتخابات فدراسيون فوتبال را به قوه قضاييه ارجاع داده و از كفاشيان براى رعايت نكردن قانون شكايت كند كار عاقلانه اين است كه استعفا دهد تا انتخابات تجديد شود، چون اين موضوع از تبعات احتمالى براى فوتبال ايران جلوگيرى خواهد كرد. در آن صورت اين اقدام كفاشيان مانند اقدام خيلى افراد از فدراسيون  هاى مختلف خواهد بود كه به دليل احترام به قوانين كشور و حفظ منافع ملى استعفا دادند و از سمت خود كناره گيرى كردند.معاون حقوقى وزارت ورزش و جوانان تاكيد كرد: در صورت ارجاع پرونده انتخابات فدراسيون فوتبال به قوه قضاييه اين پرونده در دادگسترى ارجاع داده خواهد شد و به ديوان عدالت ادارى ارجاع داده نمى شود. وى با بيان اينكه وزارت ورزش و جوانان در خصوص مسأله پيش آمده بين سازمان بازرسى كل كشور و انتخابات فدراسيون فوتبال ورود نخواهد كرد، تاكيد كرد: وزارت ورزش و جوانان طبق قانون قبل از ثبت نام كانديداها ى انتخابات فدراسيون فوتبال اين موضوع را اعلام كرده بود و مسئولان فدراسيون و همچنين كانديداها از قوانين اين سازمان اطلاع داشتند.رسولى نژاد با اشاره به اينكه ما در اين خصوص نمى توانستيم در آن زمان مانع از ثبت نام كانديداها بشويم، تاكيد كرد: كليه مراحل انتخابات فدراسيون فوتبال از جمله انتخاب ناظرين و شمارندگان آرا را دوستان خودشان در مجمع فدراسيون فوتبال انجام دادند.وى تاكيد كرد: نتيجه انتخابات فدراسيون فوتبال نشان داد كه وزارت ورزش و جوانان در خصوص كانديداها جانبدارانه عمل نكرد.

‎کفاشیان: مشکل مان با سازمان بازرسی حل نشده است/مجمع "استقلال" خودش را نشان داد

علی کفاشیان پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خوشحالم که انتخابات در کمال صحت و سلامت و استقلال فدراسیون برگزار شد. از اینکه جامعه فوتبال به من اعتماد کرد خوشحال هستم. مجمع فدراسیون نشات گرفته از جامعه فوتبال است و از اینکه آنها به من اعتماد کردند، خوشحال هستم. باید سعی کنیم با انجام اصلاحات و با استفاده از تجربیات گذشته سر و سامان بهتری به وضعیت فوتبال ایران بدهیم.

‎وی درباره اینکه چرا در مرحله دوم رای گیری گفته بود اعضا به قریب رای دهند، اظهار داشت: من همیشه دوست دارم خوبی های رقیبانم را بگویم و دیگران را تشویق کنم که به رقیب من رای بدهند و فقط من را نبیند.

‎رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که ممکن بود این حرف به ضررش تمام شود، تصریح کرد: هیچ ایرادی ندارد اگر رقیب من رای می آورد هم خوشحال می شدم.

‎کفاشیان تاکید کرد: انتظار دارم با همکاری همه از وزارت ورزش گرفته تا دست اندرکاران دیگر بتوانیم به پیشرفت فوتبال کمک کنیم. باید برای رسیدن به موفقیت دست به دست هم بدهیم تا شرمنده مردم نشویم.

‎کفاشیان یادآور شد: 4 سال پیش رو دوران خیلی سختی خواهد بود. یکسری کارها انجام داده ایم اما باید در بخش باشگاه ها بیشتر کار کنیم. اکنون که فدراسیون مستقل رای داده باید در بخش اقتصادی نیز مستقل تر شویم و سرو سامانی به کمیته تیم های ملی دهیم.

‎وی درباره رای نیاوردن منتقمی به عنوان نائب رئیس دوم گفت: باید برای این بخش سرپرستی انتخاب کنیم و در یکی دو ماه آینده فرد مورد نظرمان را به مجمع معرفی کنیم تا رای بدهد. او فرد شایسته ای بود اما افراد دیگر هم هستند که شایسته خدمتگزاری باشند.

‎کفاشیان درباره اینکه عزیز محمدی را به عنوان نائب رئیس دوم خود معرفی می کند یا خیر، گفت: باید این موضوع را با هیئت رئیسه مطرح کنم و سپس در مجمع بعدی انتخاب خود را بگویم.

‎وی در خصوص اینکه آیا انتخابات خوب بود، گفت: همین که رسانه ها راضی باشند ما هم راضی هستیم. یک کار خوب در این مجمع اتفاق افتاد و آن هم استقلال مجمع بود و باید به رای مجمع احترام گذاشت.

‎کفاشیان در خصوص اینکه چهار سال قبل گفته بود لیوانی دست او نبوده و اکنون هم این حرف را می زند، گفت: اکنون باید بیشتر تلاش کنم تا این لیوان را نگه دارم.

‎رئیس فدراسیون فوتبال در ارتباط با اینکه وقتی رای او زیاد شد وزارت ورزش برای انتخاب نواب رئیس به او پیشنهادی داد یا خیر گفت: در مجمع کسی ما را تحت فشار نگذاشت. قبل از برگزاری جلسه هم فقط به عباسی خوشامد گفتم. ما در هیئت رئیسه باید افراد را انتخاب کنیم. کسی هم به من پیشنهادی نداده است.

‎وی در خصوص نامه سازمان بازرسی گفت: آنها نامه ای نوشته بودند که اساسنامه فدراسیون را زیر سؤال برده بود و ما هم پاسخ دادیم که ممانعتی برای حضور بازنشسته ها وجود ندارد اما در حال مکاتبه هستیم و هنوز مشکل حل نشده است.

‎کفاشیان تصریح کرد: عملکرد ما مشخص بود. در یکی دو هفته اخیر تبلیغ زیادی انجام ندادم و کار خاصی هم نکردم چون می دانستم با تبلیغ رای کسی عوض نمی شود و فکر می کردم با اعتمادی که به من شده در دور اول رای می آورم اما این طور نشد.

‎وی افزود: آنجایی که عابدینی اعتراض کرد ورق را برگرداند. در آن لحظه وقتی دیدم قریب هم رای خوبی آورده توصیه کردم اعضای مجمع هم ایشان را ببینند. او هم مدیر کاربلدی است و شاید بهتر از من هم باشد.

‎کفاشیان در این خصوص که در آن لحظه همه فکر کردند می خواهد از ادامه رقابت کناره گیری کند، گفت: شاید بیان من ناقص بوده اما این توصیه را کردم تا کسی فکر نکند همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بوده و می خواستم خودم رای بیاورم.

‎رئیس فدراسیون در خصوص اینکه فکر نمی کند این حرکت او به زیرکی تعبیر شود و می خواسته به وزیر بگوید توصیه اش را کرده است، گفت: در هر صورت ما برای فوتبال باید هر کاری که لازم است انجام دهیم و حمایت همه را داشته باشیم.

دهقان : چراسازمان بازرسی قبل از ثبت نام نامه نزده بود/ جلسه مجلس درمورد فوتبال

  رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس از برگزاری جلسه ویژه نمایندگان برای بررسی نامه سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت: اگر قرار بر شرکت نکردن افراد بازنشسته در انتخابات فدراسیون فوتبال بود، چرا این نامه قبل از ثبت نام ارسال نشده بود؟

علیرضا دهقان در گفتگویی، در خصوص نامه سازمان بازرسی کل کشور قبل از برگزاری انتخابات به فدراسیون فوتبال مبنی براینکه بازنشسته ها حق حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را ندارند، گفت: اگر واقعا چنین قانونی وجود داشته چرا سازمان بازرسی قبل از ثبت نام این اقدام را انجام داده است؟

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک نهاد نظارتی می توانست خیلی پیشتر از اینها یعنی حتی قبل از نام نویسی کاندیداها برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال این نامه ها را به این فدراسیون ارسال کند تا افراد بازنشسته ای مانند کفاشیان در این انتخابات شرکت نکنند.

  رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس با بیان اینکه با این اقدام سازمان بازرسی و استعفای کفاشیان ممکن است "فیفا" فوتبال ایران را به حال تعلیق درآورد، گفت: در این شرایط حساس نباید مسئولان ذیربط کاری کنند که به وجه بین المللی فوتبال کشور خدشه ای وارد شود.

وی در خصوص اقدام نمایندگان مجلس برای خارج شدن فدراسیون فوتبال از این بحران گفت: ما هم اکنون بدنبال برگزاری جلسه ویژه ای با مسئولان مربوطه در مجلس هستیم تا بلکه بتوانیم فدراسیون فوتبال را از این بحران خارج کنیم.

سازمان بازرسی کل کشور قبل از برگزاری انتخابات - و نه قبل از ثبت نام کاندیداها - در دو نامه به وزارت ورزش اعلام کرد که بازنشسته ها حق حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را ندارند.

وزارت ورزش بحث احتمال برگزاری مجدد انتخابات فوتبال را مطرح کرد/ سجادی: بعید می دانم فیفا دخالتی کند

وزارت ورزش همچنان دنبال ماجرای بازنشسته بودن علی کفاشیان است؛ ماجرایی که ممکن است منجر به تعلیق فوتبال ایران شود.

در حالی که علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده و هیچ سازمانی به او ایراد نمی گیرد، وزارت ورزش همچنان دنبال این است که از بازنشسته بودن کفاشیان اشکال تراشی کند. سایت وزارت ورزش در گفت و گویی که با حمید سجادی معاون ورزشی این وزارتخانه داشته، بحث احتمال برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون فوتبال را مطرح کرده است. این مصاحبه را در زیر می خوانید:

با توجه به نامه های مکرر سازمان بازرسی کل کشور در مورد ایرادات وارده به انتخابات فدراسیون فوتبال و مطرح شدن موضوع غیر قانونی بودن احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال توسط علی کفاشیان، احتمال برگزاری مجدد انتخابات دراین فدراسیون را قوت بخشیده است.
معاون ورزشی قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این مورد حرف زده است.سجادی در این گفت و گو به سوالاتی که در خصوص احتمال برگزاری مجدد انتخابات و تاثیر این اقدام در مجامع بین المللی( فیفا) مطرح است، پاسخ گفت.

سوالی که برخی از کارشناسان فوتبال و رسانه های ورزشی مطرح می کنند آن است که با وجود اطلاع مسوولان وزارت ورزش و جوانان از ایرادات سازمان بازرسی کل کشور به شرکت بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون فوتبال، چرا علی کفاشیان به عنوان یکی از کاندیداها تایید صلاحیت شد؟
برای اینکه هیچ شبه ای در مورد موضوع وزارت ورزش و جوانان در قبال آقای کفاشیان باقی نماند، لازم است به این نکته اشاره کنم که از بدو ورود دکترعباسی به وزارت ورزش و جوانان، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که با ایجاد تغییرات در مدیریت فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش و جوانان می تواند برگ برنده ای را نزد افکار عمومی به ویژه فوتبال دوستان داشته باشند، اما با وجود پیشنهادات بسیار، دکتر عباسی با اعتقاد بر محوریت قانون، رعایت کلیه مراحل قانونی مربوط به انتخاب رییس فدراسیون فوتبال را مورد تاکید قرار داد و برهمین اساس انتخابات فدراسیون فوتبال روز 15 اسفند ماه به ریاست وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و دکتر عباسی هم به عنوان یک عضو مجمع به کاندیدای مورد نظر خود رای داد.
احراز صلاحیت کاندیداها برای شرکت در انتخابات صرفا توسط شورایی که توسط خود هیات رییسه فدراسیون فوتبال تشکیل شده بود انجام گرفت، لذا وزارت ورزش و جوانان هیچ مداخله ای در این خصوص نداشت و کسانی که غیر ازاین را مطرح می کنند، احتمالااز اطلاعات لازم درباره انتخابات فدراسیون برخوردار نیستند.

البته این سوال هم مطرح است که علی رغبتی؛ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان که به عنوان یکی از اعضای کمیته سه نفره در تعیین صلاحیت نامزدها حضور داشت، چرا از ثبت نام کفاشیان جلوگیری و یا دیگران را نسبت به این مساله قانع نکرد؟
فراموش نکنیم رغبتی به همراه فرشاد سپهر و مهدی محمدنبی، هرسه از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال انتخاب شده بودند، البته همه دوستان در سالهای اخیر مخصوصا از ماهها قبل از موضع گیری سازمان بازرسی کل کشور مطلع شده اند، مصاحبه های قبل از ثبت نام کاندیداها ی محترم نیز موید این نکته می باشد.ما هم قبل از برگزاری انتخابات در دو نوبت نامه های بازرسی کل کشور را به فدراسیون فوتبال ارجاع کردیم.

شاید دراین رابطه بود که در برخی رسانه ها عنوان شده بود آقای وزیر برای اثبات بی طرفی خود در این انتخابات ، رای سفید به داخل صندوق خواهند انداخت؟
خیر، اصلا این طور نبوده است. من نمی دانم این حرفها از کجا آمده است.آقای وزیر در جلسه قبلی که در خصوص تغییر اساسنامه بود این موضوع را مطرح کردند و در مرحله مقدماتی انتخابات فدراسیون فوتبال هم که هریک از کاندیداها به 10 رای علنی اعضای مجمع نیاز داشتند، به هیچ کدام از کاندیداها رای ندادند تا عملا بی طرفی خود را ثابت کنند، اما در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به عنوان رییس مجمع از ابتدای جلسه در تمامی مراحل انتخابات شرکت کرده و رای هم دادند.

به نظر می رسد در مورد موضع سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیرقانونی بودن حضور افراد بازنشسته ، بازخرید و دوشغله در پستهای دولتی به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است، شاید همین مساله یکی از دلایل بروز این همه شایعه باشد؟
مساله ممنوعیت بکارگیری افراد بازنشسته در سال 1384 در مجلس محترم شورای اسلامی به عنوان قانون تصویب شده است و وزارت ورزش و جوانان که از بودجه عمومی کشور استفاده می نماید و بالطبع فدراسیون فوتبال نیز مانند دیگر نهادهای دولتی عمومی موظف به رعایت این قانون می باشد، بدیهی است این قانون مختص به وزارت ورزش و جوانان هم نیست. فرض هم این است که با انتشار قانون و ابلاغ آن به مبادی ذیربط همه از مفاد آن مطلع خواهند شد. در این راستا نامه های سازمان بازرسی کل کشور برحسب وظیفه قانونی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال ابلاغ شد.

با توجه به تمامی این شرایط و تحلیل ها احتمال برگزاری مجدد انتخابات فوتبال را تا چه اندازه جدی می دانید؟
من فقط می توانم بگویم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال براساس ضوابط اساسنامه فدراسیون و قوانین لازم الاجرای کشور و مطابق با نتیجه اقدامات قانونی سازمان بازرسی، در این خصوص عمل خواهد کرد.
اگر انتخابات تجدید شود احتمال دخالت فیفا تا چه اندازه جدی خواهد بود؟
من بعید می دانم فضایی برای دخالت فیفا وجود داشته باشد، چرا که یکسری از قوانین در هر کشوری جنبه داخلی دارد و کشورها در خصوص اجرای قوانین داخلی به حاکمیت ملی خود استناد می کنند.مگر اینکه از سوی فدراسیون فوتبال یک کشور مسایل دیگری مطرح شود.

لب خوانی آنهایی که نمی خواستند کفاشیان رئیس شود/ دلایل قطع تلفن افشاگر!

  برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی پس از دو هفته وقفه روی آنتن رفت که با وجود گذشت چند روز از برگزاری انتخابان فدراسیون فوتبال بازهم حواشی این انتخابات محور اصلی برنامه بود که طی آن لب خوانی حمید سجادی در مورد رئیس نشدن کفاشیان پخش شد.

عادل فردوسی پور برنامه اش را با عذرخواهی بابت دو هفته غیبت آغاز کرد و در ادامه مجبور شد برای تفهیم منظور سوال نظرسنجی به مخاطبانش چندین بار توضیحات تکمیلی را ارائه کند تا شرکت کنندگان به درستی به سوال این برنامه پاسخ دهند که "با توجه به خطر تعلیق آیا کنار رفتن علی کفاشیان به نفع فوتبال ایران است؟"

هر چند بررسی رقابتهای هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و دیدارهای برگزار شده لیگ برتر در هفته بیست و هفتم بخش های زیادی از برنامه دوشنبه شب نود را به خود اختصاص داد اما مهمترین موضوعاتی که فردوسی پور و همکارانش به آن پرداختند حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال بود.

در این برنامه روند برگزاری مجمع و اتفاقاتی که در سالهای اخیر پیرامون فوتبال ایران رخ داده بود مورد بررسی قرار گرفت و سپس گزارشی از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون نیز پخش شد که در حین این گزارش ها لب خوانی حمید سجادی در طول مجمع نیز با زیر نویس درشت به تصویر کشیده شد. در این صحنه حمید سجادی که در کنار خود مهدی تاج و عزیز محمدی را داشت خطاب به این دو می گفت"بهش بگین که اون(کفاشیان) انتخاب نمیشه. اگر انتخاب بشه باطل میشه".

  عادل فردوسی پور البته در بخش هایی از برنامه اش بارها تاکید کرد که ظاهرا برخی ها نمی خواستند علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شود و پخش تصاویر لب خوانی حرف های حمید سجادی نیز در همین راستا صورت گرفت.  فردوسی پور همچنین در مورد شکایت وزارت ورزش و جوانان از او به خاطر اتهامی که در برنامه اش وارد کرده بود توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که قطع شدن تلفن حسین جلالی ارتباطی با وزارت ورزش نداشت و آقای پورمحمدی صلاح ندانستند که این ارتباط ادامه داشته باشد. ( جلالی در این برنامه قصد داشت در مورد پشت پرده انتخابات فدراسیون دوومیدانی افشاگری کند.)

در ادامه برنامه نیز اتفاقات هفته های بیست و هفتم رقابتهای لیگ برتر و رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد بازیکن تراکتورسازی که تنها گل دیدار برابر سپاهان را به ثمر رساند مورد بررسی قرار گرفت و با حسن زاده رئیس کمیته انضباطی نیز گفتگو شد.

در پایان برنامه نیز بیش از 65 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی این برنامه مخالفت خود را با برکناری علی کفاشیان از فدراسیون فوتبال اعلام کردند. در صورتیکه کفاشیان برکنار شود احتمال تعلیق فوتبال ایران قوت خواهد گرفت و تیم ملی از مقدماتی جام جهانی کنار گذاشته خواهد شد و تیم های لیگ قهرمانان نیز به همین سرنوشت گرفتار خواهند شد.

 * قهرمانی کثیف در فوتسال


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...