صحبتهاي جالب کي روش در مصاحبه با بي بي سي

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

http://www.hamshahrionline.ir/images/position36/2011/9/11-9-27-21124carlos-queiroz.jpg

وقتي با ايران يا عراق کار مي کني بايد تمام توانايي هايت را به عنوان يک مربي به کار بگيري.بايد دقيق و صبور باشي و براي خواسته هايت جاه طلب باشي تا بازيکن ها باور کنند که ميتوانند.

کارلوس کي روش در مصاحبه با بي بي سي در مورد قرعه کشي مسابقات مقدماتي جام جهاني ، زندگي در ايران ، رابطه اش با مطبوعات و البته تيم ملي پرتغال و منچستريونايتد صحبت هاي جالبي بر زبان آورده که خواندنش خالي از لطف نيست.

من و دوپينگ
کي روش حرفهاي خود را در اين مصاحبه با انتقاد از فضايي که سال گذشته ايجاد شده بود اغاز کرد و در مورد محروميتش به دليل دخالت در کار ماموران ضد دوپينگ چنين گفت: روزهاي بعد از آن اتفاق با اداره ضد دوپينگ پرتغال ، دوران سختي براي من بود.درک آن اتهام نادرست که پايه و اساسي نداشت مشکل بود.آن ها بدون مدرک من را به چيزي متهم کرده بودند که انجام نداده بودم خوشبختانه دادگاه سوئيسي به نفع من راي داد و از سيستم و رئيس مبارزه با دوپينگ پرتغال انتقاد کردوآن ماجرا تمام شد.

از زندگي در ايران راضي ام
سرمربي تيم ملي ايران درباره زندگي جديدش مي گويد: الان خيلي راضي ام. با تيم ملي ايران کار مي کنم و اين تيم رو به رشد است. بازيکن هاي خوبي داريم و الان در مرحله نهايي انتخابي هستيم و ديگر چه انتظاري مي شد داشت؟البته وظيفه و آزمون دشواري پيش روي ماست براي آماده کردن تيم براي مرحله بعد بايد برنامه خوبي داشته باشيم و اين دقيقا کاري است که بلافاصله بعد از رسيدن به ايران شروع مي کنم.من تمام جزئيات را بررسي مي کنم تا تيم براي مرحله بعد کاملا اماده شود .

در ايران بايد مربي بهتري باشي
کي روش در مورد تفاوت مربيگري يک تيم باشگاهي با تيم ملي يک کشور چنين مي گويد : در اين مواقع است که يک مربي خودش را محک مي زند.موقعي که بايد از نقاط قوت و مهارت ها نهايت استفاده را کرد و اطمينان داشت که مي شود بازيکن ها و نحوه بازي آن ها را بهتر کرد و پيام درست را در زمان درست به بازيکن ها منتقل کرد. وقتي مربي رئال مادريد يا منچستر يونايتد هستي مي تواني يک بازيکن خوب بخري و در زماني کوتاه تاثيري بزرگ در تيم بگذاري آنهم فقط با يک بازيکن. اما وقتي با ايران يا عراق کار مي کني بايد تمام تواناي هايت را به عنوان يک مربي به کار بگيري.
بايد دقيق و صبور باشي و براي خواسته هايت جاه طلب باشي تا به تدريج بازيکن ها باور کنند که مي توانند پيشرفت کنند و در سطح بالاتري بازي کنند. در مسابقات بين المللي سطح بازي ها بالاتراست. وقتي بازيکنان فقط در مسابقات داخلي ايران بازي مي کنند تفاوت بين ليگ داخلي با اسپانيا انگليس با پرتغال را نمي دانند. و اين وظيفه من هست که آن ها را آماده سطوح بالاتر کنم.

سطح تيم ايران هنوز بالا نيست
اولين بازي اشکان دژاگاه حتي کي روش را هم شگفت زده کرده بود. او اينگونه نظرش را در مورد دژاگه بيان مي کند: مثل فيلم ها بود. اتفاق خوبي بود. اما آخر کار نيست. ما بايد فرصت هاي بيشتري را براي بازيکن هاي ديگري فراهم کنيم که در اروپا بازي مي کنند. همانطور که گفتم دغدغه اصلي من اماده کردن بازيکن هايي است که در ايران بازي مي کنند.چون سطح مسابقات در ايران براي آمادگي بين المللي کافي نيست امادگي براي سطوح بالاتر بايد از همين الان شروع شود. چه از نطر ذهني چه از نظر تاکتيکي سطح مسابقات اين مرحله بالاتر از مراحل قبلي است.و ما دو سه ماه وقت داريم تا آماده شويم. الان اين وطيفه ما است.

رونالدو در جام جهاني آماده نبود
کي روش در پاسخ اين سئوال خبرنگار بي بي سي که از او پرسيد: به نظر مي رسد برخلاف پرتغال مطبوات ايراني با شما رابطه خوبي دارند.من اينجا ديدم که خبرنگاران ايراني چقدر با شما احساس نزديکي مي کردند پاسخ جالبي داد: اوضاع مرتبه. تيم مي بره و در حال پيشرفته و رسانه هاي ايران هم اين را متوجه شدند. رسانه هاي ايران خيلي سخت گيرند و کار با آن ها آسان نيست . در پرتغال هم تقريبا همينطوره وقتي مي بري همه دوستت دارند و باهات دوست هستند اما وقتي انتظارات مردم برآوره نشود و رسانه ها ناراضي باشند که پيش هم مي آيد تاوانش را مربي مي پردازد .
کي روش اشاره اي هم به بازي هاي پرتغال در جام جهاني دارد . زماني که او خود سرمربيگري اين تيم را برعهده داشت: به نظر من پرتغال در جام جهاني خيلي خوب بود. به اين معني که ما به وظيفه و مسئوليت مان خوب عمل کرديم اما بعد از مرحله گروهي به قهرمان جهان خورديم و مثل يک فينال بود.يکي بايد حذف مي شد به نظرم ما خوب بازي کرديم. فرصت پيروزي داشتيم. ما چند بازيکن مصدوم و يکي دوتا بازيکن نااماده داشتيم . اگر مثلا بزريل يا آرژانتين باشيد و يکي دو بازيکن تان را نداشته باشيد مي شود برايش راه حلي پيدا کرد.اما اگر در جام جهاني بازي داشته باشيد و بهترين بازيکن تيم مثلا کريستيانو رونالدوکه بهترين بازيکن جهان بود آماده نباشد روي تيم تاثير مي گذارد و اين اتفاقي بود که براي ما افتاد. به نظردر کل مي توانم بگويم ما در مرحله گروهي و در بازي با اسپانيا تيم خوبي بوديم و انسجام مان را حفظ کرديم اما در ان روز تيم بهتر برنده شد. البته اسپانيا نه تنها در ان بازي که در کل جام جهاني خوب عمل کرد بنابراين من به آنچه انجام دادم افتخار مي کنم.

منچستر هنوز هم مي برد و به فينال مي رسد
مرد پرتغالي از زندگي در ايران کامل به نظر مي رسد. چرا که او در پاسخ خبرنگار که در مورد زندگي در ايران از او پرسيد اينگونه جواب داد: من واقعا از رفتاري که مردم با من دارند سپاسگزارم.
کي روش در آخر در پاسخ به اين سئوال که که بعضي ها در انگلستان فکر مي کنند با رفتن کي روش منچستر از لحاظ تاکتيکي ضعيف تر شده پاسخ زيرکانه اي داد : من نمي خواهم در اين باره اظهار نظر کنم. به نظر من منچستر يونايتد به هيچ مربي يا بازيکني وابسته نيست. باشگاه بزرگتر از اين حرفهاست. باشگاه هميشه برمربي يا بازيکن ارجحيت دارد و وظيفه ما اين است که حداکثر تلاش مان را براي تيم و طرفداران بکنيم و من هم در سال هايي که در منچستريونايتد بودم همين کار را مي کردم .آن ها ها هنوز هم به فينال ها مي رسند و بازي هايشان را مي برند. فقط در بازي با اتلتيک بيلبائو اينجوري شد و بازي شان را باختند. اما شعار منچستريونايتد هميشه اين است . ما آماده مسابقه بعدي هستيم

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...