با محسن صفايي4/ با بن همام رابطه اقتصادي ندارم!

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

http://www.aftabnews.ir/images/docs/000069/n00069307-b.jpg

دکتر چانگ گفتند چرا خودت کانديدا نمي‌شوي، اگر خودت کانديدا شوي ما از تو حمايت مي‌کنيم تا راي بياوريد و به رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا برسيد، اما من آمادگي اين پست را نداشتم

*ارتباط شما با آقاي بن‌همام بسيار نزديک و فشرده بود، شما با ايشان همکاري اقتصادي داشتيد؟

حتي يک سنت، در هيچ برهه زماني بنده و آقاي بن‌همام معامله و همکاري اقتصادي و تجاري نداشيم.

*آشنايي‌تان از کجا شکل گرفت؟

من و ايشان هر دو عضو هيئت رئيسه کنفدراسيون بوديم، من نماينده ايران و ايشان نماينده قطر، آشنايي ما در همين کنفدراسيون صورت گرفت تا سال 2001 و مرحله نهايي مسابقات جام‌جهاني جوانان جهان در آرژانتين، من بعد از سه سال که به فدراسيون رفت و آمد داشتم دقت کردم و متوجه شدم سلطان احمد خيلي پير شده و عملا يا در جلسات حضور نداشت و اگر هم حضور داشت پيگير مسائل فوتبال آسيا نبود، درآن برهه فوتبال آسيا دچار رکود شده بود در همين مسابقات جوانان جهان، در حاشيه کنگره‌اي که در بوينس آيرس برگزار شده بود من به رييس فدراسيون فوتبال کره، آقاي دکتر چانگ گفتم که به نظر من بايد تغييراتي اساسي در فوتبال آسيا بدهيم و اگر با همين شرايط پيش برويم، روز به روز هم از فوتبال دنيا عقب مي‌افتيم.

واکنش دکتر چانگ به اين صحبت شما چه بود؟

دکتر چانگ پرسيد راه‌کار و پيشنهاد شما چيست؟ من گفتم به نظر من بايد رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا را عوض کنيم، سلطان احمد پير شده و ما با ايشان مشکل شخصي که نداريم، هدف ما چابک‌تر کردن کنفدراسيون است. قرار بر اين شد شب در هتل با دکتر چانگ مذاکره کنيم، در اين جلسه به دکتر چانگ اين نکته را متذکر شدم که فوتبا آسيا در حال درجا زدن است و در ادامه هم اميدي به بهبود نيست و روندي که در پيش گرفته است ادامه روند قبلي است اين در حالي است که فوتبال در اروپا در حال رونق است و هر لحظه شکل بهتري پيدا مي کند. دکتر چانگ به من گفتند نفر پيشنهاديت براي رياست کيست؟ من به ايشان گفتم شما کانديدا بشويد ما هم تلاش مي‌کنيم شما راي بياوريد.

*پيشنهاد شما را قبول کردند؟

دکتر چانگ به من گفت فقط به شرطي مي‌پذيرم که شما معاون من باشيد،‌ البته بعدها ايشان به من گفتند اين پيشنهاد را براي محک زدن من دادند. من در جواب به آقاي چانگ گفتم من فقط به دنبال تغيير و پيشرفت در آسيا هستم و معاونت شما را نمي‌توانم قبول کنم. آقاي چانگ در آن زمان سه دوره بود که نماينده مجلس کره بودند، سهامدار عمده‌ شرکت هيونداي بودند، فردي بسيار موفق و ثروتمند، ايشان به من گفتند من مشغله‌هاي زيادي دارم و نمي‌توانم به رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا فکر کنم، اما موافق تغييرات هستم و هرکسي را که شما پيشنهاد بدهيد من مي پذيرم.

*و شما بن‌همام را پيشنهاد کرديد...

من گفتم هر کسي را پيشنهاد کنم قبول مي‌کنيد و از او حمايت مي‌کنيد؟ دکتر چانگ گفت بله ما از گزينه پيشنهادي شما حمايت مي‌کنيم تا راي بياورد. من بن‌همام را پيشنهاد کردم اما دکتر چانگ گفتند چرا خودت کانديدا نمي‌شوي، اگر خودت کانديدا شوي ما از تو حمايت مي‌کنيم تا راي بياوريد و به رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا برسيد، اما من آمادگي اين پست را نداشتم و اين پيشنهاد را قبول نکردم و به آقاي چانگ گفتم به نظر من بن‌همام گزينه مناسبي است و آقاي چانگ در نهايت به من گفت با بن‌همام صحبت کنيد اگر قبول کرد،‌ ما از ايشان حمايت مي‌کنيم.

*بن‌همام از اين اتفاقات با خبر بود؟

به هيچ وجه حتي روح ايشان هم خبردار نبود،‌ اما همان شب پس از جلب نظر دکتر چانگ با درباره تغييراتي که بايد در فوتبال آسيا شکل بگيرد صحبت کردم و به او گفتم که مي‌خواهيم او را به رياست فوتبال آسيا انتخاب کنيم.

*واکنش بن‌همام به اين صحبت‌ها چه بود؟

ايشان در ابتدا نااميد بود و تاکيد داشت که در انتخابات راي نمي‌آورد، اما من گفتم که تا سال 2002 يک سال وقت داريم و مي‌توانيم با برنامه‌ريزي آراي لازم را کسب کنيم. بعد از اين صحبت‌ها بن‌همام دو روز وقت خواست تا نظرش را بگويد و پس از دو روز قبول کرد و به من گفت برنامه شما براي جمع‌آوري آرا چيست؟

*براي انتخابات کنفدراسيون و راي‌آوري بن‌همام برنامه‌ريزي هم کرده بوديد؟

جنوب شرقي آسيا تحت سيطره مالزي بود، به بن‌همام گفتم ما مي‌توانيم روي شرق، آسياي ميانه،‌ بخشي از جنوب آسيا و اعراب حساب کنيم، وقتي کشورها را شمرديم ديديم تقريبا حدود 26، 27 کشور را مي‌توانيم با خود همسو کنيم حتي به او گفتم بخشي عمده‌اي اين کشورها را هم من به عهده مي‌گيرم و در طي کنگره‌هاي باقي مانده تا انتخابات، آن‌ها را وادار به راي دادن به شما مي‌کنم.

*از همين‌جا ارتباط شما و بن‌همام نزديک‌تر شد؟

هم ارتباط با بن‌همام و هم دکتر چانگ. آقاي چانگ بعدها به من گفتند پيشنهاد معاونت را براي محک زدنت دادم، قصد داشتم ببينم نيت شما تغيير واقعي در فوتبال آسياست و يا تشنه قدرت هستيد و وقتي که از نيت من باخبر شد دوستي ما عميق‌تر شد. من به بن‌همام در تمام اين سال‌ها مشاوره‌ مي‌دادم، طرح‌هايي مثل آسيا ويژن و ليگ قهرمانان آسيا که به شکل کنوني در حال برگزاري است را من به بن‌همام پيشنهاد دادم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...