صحبت های مربیان بعد از رفتن پیپ از بارسلونا

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

بيلسا:رفتن پپ شکست‌سنگيني براي‌فوتبال بود


سرمربي آرژانتيني اتلتيک بيلبائو جدايي گوارديولا از بارسلونا را به ضرر فوتبال جهان دانست.


  پپ گوارديولا سرانجام پس از چهار سال حضور پر از موفقيت در بارسلونا حاضر به تمديد قراردادش نشد و جاي خود را به تيتو ويلانوا دستيارش داد.

مارسلو بيلسا سرمربي آرژانتيني اتلتيک بيلبائو از کناره‌گيري گوارديولا ابراز ناراحتي کرد و گفت: اين تصميم شخصي بود و اصلا به من ربطي ندارد اما بر اين باورم که جدايي او از آبي اناري‌ها شکست بزرگي براي فوتبال بود چرا که او حضور او رنگ و بوي ويژه‌اي به اين ورزش مهيج داده بود.

اين مربي آرژانتيني که خود گوارديولا بارها زبان به ستايش از وي گشوده و از گزينه‌هاي احتمالي جانشيني وي به شمار مي‌آمد، افزود: گوارديولا تيم بسيار خوبي را به جهان فوتبال معرفي کرد. آنچه او در بارسلونا انجام داد هيچ گاه از خاطرها پاک نخواهد شد.

بارسلونا در فينال جام حذفي اسپانيا بايد به مصاف اتلتيک بيلبائو برود. بيلسا درباره اين سوال که آيا رفتن گوارديولا مي‌تواند بر روي بازيکنان تيمش تاثير بگذارد، حاضر به پاسخگويي نشد.
ادامه صحبت ها ادامه مطلب



استويچکف: کسي براي بارسا مثل گوارديولا نبود


مهاجم بلغاري اسبق بارسلونا از اعلام کناره‌گيري همکاري پپ گوارديولا با آبي‌ و اناري پوشان ابراز تاسف کرد.


يکي از چهره‌هاي ورزشي که روز جمعه با شنيدن خبر قطع همکاري مربي 41 ساله بارسا ناراحت شد،‌ هريستو استويچکف مهاجم بلغاري تيم اسپانيايي در سال‌هاي 1990 تا 1995 و 1996 تا 1997 بود. وي در گفت‌وگويي با راديو رم ناراحتي شديد خود را بيان کرد.



وي گفت: وقتي اين خبر را که گوارديولا در پايان فصل به کار در بارسا خاتمه مي‌دهد. شنيدم، خيلي ناراحت شدم. واقعا امروز براي من غم‌انگيزترين روز زندگي‌ام است.



استوويچکف ادامه داد: مرداني مثل گوارديولا در دنياي فوتبال انگشت شمارند. بارسا با اين اتقاق يک مربي معمولي را از دست نمي دهد. بلکه يکي از اسطوره‌هاي تمام ادوارش را از دست خواهد داد. يکي از بازيکناني که دست پرورده دوران کرايوف بودند.



وي افزود: بارسا هيچ‌وقت مربي را مثل پپ پيدا نخواهد ديد که برايش فقط در يک فصل 6 مقام قهرماني بياورد.



فکر مي‌کنم پپ هنوز هم انرژي براي کار کردن دارد. اما او احتمال دارد که مورد حمايت کافي از مقامات باشگاه واقع نشده که چنين تصميمي گرفته است.


خوان گاسپارت:

بعنوان يک بارسايي، از جدايي گوارديولا ناراحتم


خوان گاسپارت، رئيس سابق باشگاه بارسا، اعلام کرد به عنوان رئيس سابق اين باشگاه، تصميم گوارديولا را درک مي کند اما به عنوان يک هوادار، از جدايي او ناراحت است.



 سرمربي موفق آبي و اناري ها روز گذشته به طور رسمي اعلام کرد که در پايان فصل اين باشگاه را ترک خواهد کرد.

 گاسپارت در گفتگو با خبرنگاران گفت:" به عنوان رئيس و نايب رئيس سابق بارسا، او را درک مي کنم.

 من پپ را به خوبي مي شناسم و درک مي کنم که او تصميمي گرفت که فکر مي کند براي خودش و باشگاه بهترين تصميم بود. اما به عنوان يک هوادار، اين تصميم را دوست نداشتم.

 

 دوست ندارم به اين فکر کنم که در 120 سال تاريخ بارسا، اين اولين بار است که يک مربي، بدون اينکه هواداران بخواهند، باشگاه را ترک مي کند."

 تيتو ويلانووا، دستيار گوارديولا، جانشين او در نوکمپ خواهد شد اما گاسپارت علاقه اي به مقايسه اين دو ندارد.

  

" مربي جديد تيتو ويلانوواست نه  تيتو گوارديولا. او يک مربي جديد است و شخصيت خودش را دارد.

 مطمئنم که حتي گوارديولا هم دوست دارد ويلانووا حتي از خودش هم بهتر شود."

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...