لمپارد:قهرماني بزرگترين موفقيت‌ براي ما خواهد‌بود

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

فرانک لمپارد، ستاره خط مياني چلسي معتقد است که قهرماني در فينال ليگ قهرمانان اروپا و غلبه بر بايرن در ديدار شنبه شب آليانس ارنا مي تواند بزرگترين دستاورد باشگاه چلسي باشد.




 آبي ها در طول تاريخ 107 ساله شان هرگز قهرمان ليگ قهرمانان اروپا نشده اند و در صورتي که شنبه شب بخواهند اين موفقيت را به دست بياورند، بايد در غياب برخي از مهره هاي کليدي شان اين کار را انجام دهند.

لمپارد در صحبتهايي دراين باره گفت:« اين بزرگترين موفقيت براي چلسي خواهد بود. ما در اين بازي 4 بازيکنمان را دراختيار نداريم که آنها جزو بهترين بازيکنان اين فصل ما بوده اند ولي فکر مي کنم که هرگام، مي تواند موفقيتي بزرگ را در پي داشته باشد. بازي مقابل بارسلونا و بازگشتمان به جريان مسابقات در بازي با ناپولي. اين قطعا مي تواند بزرگترين موفقيت تاريخ چلسي لقب بگيرد.»

اين درحالي است که چلسي تا چند ماه پيش اوضاع نابه ساماني داشت ولي با روي کار آمدن روبرتو دي متئو به عنوان مربي موقت اين تيم، چلسي توانست بر شکست 1-3 مقابل ناپولي در دور رفت مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا فائق آمده و در مجموع با نتيجه 4-5 اين حريف ايتاليايي را شکست داده و به دور بعد راه يابد.

لمپارد در ادامه صحبتهايش گفت:«ما در طول فصل سختي هاي زيادي را متحمل شديم. تجربيات زيادي درمورد نحوه تغيير شرايط وجود دارد ولي در بازي با ناپولي واقعا فکر نمي کنم که حتي هيچ يک از ما فکر اينجا را مي کرديم. ما تلاشهاي زيادي را انجام داديم و آن بازي مقابل ناپولي نقطه عطفي در عملکرد ما دراين فصل بود. ااين قطعا بزرگترين نقطه عطف ما بود.»

اين ستاره 33 ساله درادامه به تمجيد از فرهنگ فوتبالي آلمان پرداخت و گفت:« من به عنوان طرفدار تيم ملي انگليس بارها از سوي آلماني ها نااميد شده ام. من با بالاک همکاري داشته ام و او يکي از آن دسته بازيکناني است که ممکن است در ابتدا برداشت اشتباهي از او داشته باشي. ولي بالاک عزم راسخي دارد و با اعتماد به نفس تمام فقط به برد فکر مي کند. تيمهاي آلماني اي که من مقابل آنها بازي کرده ام،همگي مهارتهاي فردي زيادي دارند و به همين خاطر است که آنها يکي از قدرتهاي خاطر در رقابتهاي يورو نيز خواهند بود. آلماني ها از نظر تکنيکي واقعا باهوشند. شايد اين به خاطر سيستمي باشد که بچه ها را در آن رشد مي دهند.»

لمپارد ادامه داد:« ما راجع به   فوتبال انگليس صحبت مي کنيم و بايد همين کار را انجام دهيم. اسپانيايي ها و فرانسوي ها اين را نشان داده اند و آلمان ها هم اخيرا با تيم زير 21 سالشان اين را نشان داده اند.»

چلسي در فينال شنبه شب بازيکناني مثل تري، راميرس، ايوانوويچ و رائول ميرلس را به دليل محروميت دراختيار ندارد. لمپارد دراين باره گفت:« جان تري که کاپيتان ماست و مدافع تراز اولي است ولي خوشبختانه دراين پست گري و داويد را دراختيار داريم و آنها مي توانند جاي غايبان را به خوبي پر کنند.ما بايد بازي خودمان را براي متوقف کردن آنها انجام دهيم و مطمئنم که بازيکنانمان مي توانند اين نقشه را پياده سازي کنند.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...