ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ - چلسي؛ نبرد براي بزرگترين جام فصل

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

تيم‌هاي بايرن مونيخ و چلسي فردا آخرين تلاش خود را به منظور تصاحب بزرگترين عنوان قهرماني فصل 2012-2011 انجام خواهند داد.




ساعت 23:15 فردا (شنبه) در ورزشگاه آليانس آره‌نا شهر مونيخ غوغايي برپا خواهد شد، جايي که دو تيم بايرن مونيخ و چلسي پس از گذر از مراحل سخت خود را به ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا رسانده اند. اين براي اولين بار است که يک تيم راه يافته به فينال، ميزباني را برعهده دارد.


 بايرن که براي فصل تازه خاتمه يافته باشگاهي، قهرماني بوندس ليگا و جام حذفي را مد نظر داشت، به هيچ يک از اين دو نرسيد.

 بايرن در بوندس ليگا پس از بورسيادورتموند در رده دوم جاي گرفت و نايب قهرمان شد. در جام حذفي نيز هفته گذشته در فينال مغلوب زردپوشان دورتموندي شد. اکنون تيم تحت رهبري يوپ هاينکس آخرين تلاش خود را انجام خواهد داد.



 بايرني ها از امتيازات مهمي برخوردار هستند. به باور آنها و همچنين گروه زيادي از کارشناسان، چون از امتياز بازي در ورزشگاه خانگي برخوردار هستند، مي توانند با استفاده از حمايت گسترده هواداران خويش، شرايطي بهتري براي غلبه بر حريف بريتانيايي فراهم کنند.


 در مقابل چلسي نيز خواهان کسب دست يابي به اين جام است. اين تيم که در ليگ برتر انگليس به مقامي نرسيد، فصل پر فراز و نشيبي را طي کرد. استامفوردبريجي ها پس از آنکه فصل را با کلي اميد و آرزو تحت هدايت آندره وياس بواس پرتغالي شروع کردند، پس از افت محسوس در زمستان وي را برکنار کردند و به جايش روبرتو دي ماتئو که سمت دستيار سرمربي قبلي را داشت، را به عنوان مسئول فني موقت بکار گماردند.

 وي توانست با ايجاد نظم در امور دفاعي، به چلسي سازمان داده و کاري کند که اين تيم به مقام قهرماني جام حذفي برسد.


 با اين حال تيم رده ششم ليگ برتر مصمم به کسب جام قهرماني قاره سبز است. ستارگاني همچون ديديه دروگبا، فلوران مالودا و ... مي دانند در سال هاي آينده با توجه به شرايط سني و برنامه هاي جوانگرايي که باشگاه مد نظر دارد، امکان دسترسي به افتخار قهرماني را ندارند. از اين رو با انگيزه فراوان گام به ورزشگاه مونيخ خواهند گذاشت تا با تکيه به بازي چند لايه دفاعي خود، تجربه ناکام کردن بارسلونا را اين بار مقابل بايرن مونيخ تکرار کنند. همچنين دي ماتئو مي کوشد با کسب قهرماني به مديران تيمش بخصوص رومن آبراموويچ، مالک ثروتمند تيم بگويد براي آينده بهترين نفر جهت گزينه سرمربيگري است.


 اين رويارويي در حالي انجام مي شود که هر دو تيم تعدادي از بازيکنان سرشناس خود را به علت اخراج و دو اخطاره بودن در بازي قبلي به همراه ندارند. در بايرن هولگر باد اشتوبر، ديويد آلابا و لوئيس گوستاو غايب هستند. چلسي نيز ميرلس، جان تري، ايووانويچ و راميرس را ندارد.


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...