سرمربي بايرن مونيخ: ميزباني فينال ليگ قهرمانان امتياز زيادي نيست

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

سرمربي تيم فوتبال بايرن مونيخ آلمان معتقداست، ميزباني مسابقه فينال ليگ قهرمانان اروپا براي اين تيم امتياز زيادي محسوب نمي شود.


فينال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا شنبه شب بين دو تيم بايرن مونيخ و چلسي در ورزشگاه آليانز آره ناي شهر مونيخ برگزار مي شود.

''يوپ هنکه'' پيش از اين ديدار همچنين به خطرناک بودن تيم چلسي به رهبري '' روبرتو دي ماتئو'' نيز اشاره کرده است.

البته مربيان دو تيم از نظر تجربه هيچ شباهتي به هم ندارند، چون وقتي هنکه اولين دوره مربيگري خود دربايرن مونيخ را آغاز کرد، دي ماتئو هنوز به عنوان بازيکن وارد فوتبال حرفه اي نشده بود.

هنکه از آن زمان تاکنون موفقيت هاي بسياري به دست آورده است که از مهمترين آنها مي توان به قهرماني رئال مادريد بعد از 2 سال در مسابقات 1998 جام اروپا را نام برد.

اين مربي 67 ساله با وجود اين به شدت تحت تأثيرعملکرد دي ماتئو درچلسي از ماه مارس تاکنون قرار گرفته است و به خوبي مي داند که نبايد حريف را دست کم بگيرد.

او که قصددارد، چهارمين مربي باشد که قهرماني در اروپا را با چهارتيم مختلف به دست مي آورد، گفت: چلسي مي تواند با سيستم هاي مختلف بازي کند. آنها در يک چهارم نهايي مقابل بنفيکا بازي کاملا متفاوتي نسبت به ديدار بابارسلونا در نيمه نهايي داشتند.چيزي که انتظارش را نداشتم. اين تيم در چند هفته گذشته دوره بسيار خوبي را سپري کرده و هر بار بهتر و موفق تر بازي کرده است.

مهاجم سابق تيم آلمان غربي که در تابستان گذشته براي سومين بار هدايت بايرن مونيخ را بر عهده گرفت درادامه به تعريف و تمجيد از بازيکنان چلسي پرداخت واظهارداشت: اين تيم بازيکنان با تجربه بسياري دارد. بازيکناني که سال هاي زيادي درچلسي بازي کرده اند و اکنون به دنبال کسب يک موفقيت بزرگ هستند.اين براي ما خطرناک است.ازاين رو شانس قهرماني 50 -50 است گرچه وضعيت به دليل ميزباني اندکي به نفع ما است.

وي درعين حال مي داند قهرماني درخانه، برگ جديدي را در تاريخ باشگاهي به وجود خواهد آورد که دو بار با وي به قهرماني در بوندسليگا رسيده است. با وجود اين هنوز در ليگ قهرمانان اروپا هيچ تيمي موفق به قهرماني در خانه نشده است.

هنکه گفت: بازي در خانه اتفاق ويژه و خارق العاده اي است. اتفاقي تاريخي که تاکنون روي نداده است. بنابراين قهرماني در اين مسابقه براي ما اهميت زيادي دارد.در اين صورت بعد از يک فصل طولاني پر از فراز و نشيب مي توانيم خوب استراحت کنيم. هر وقت تيم خوب بازي مي کند،‌ يا مي برد، اول کمي استراحت مي کنيم و از اين موفقيت لذت مي بريم بعد به تجزيه و تحليل بازي مي پردازيم. فقط مي گويم که امسال خوب بازي کرديم به خصوص در ليگ قهرمانان اروپا. اما در چند هفته اخير سفرها و تمرينات زيادي داشتيم که مستلزم تلاش بسياري بود.

يکي از مشکلات هنکه براي بازي فينال کنارآمدن با غيبت''هولگر بد اشتوبر''،''ديويد آلابا'' و '' لوييس گاستاوو'' است. اما چلسي از اين نظر وضعيت بدتري داردوچهار بازيکن خود يعني'' برانيسلاو ايوانوويچ''، ''رائول ميرالس''، ''راميرز'' و ''جان تري''‌ را در اختيار نخواهد داشت.

ولي هنکه اين را براي خود يک امتياز نمي داند و معتقد است: شرايط دو تيم تقريبا يکسان است. سه بازيکن غايب ما، در طول فصل از جمله بازيکنان کليدي ما بودند و حيف است که نمي توانند بازي کنند.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...