مرورمصاحبه مربيان و ستاره هاي بايرن و چلسي

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

روز موعود، سرانجام فرا رسيد و تيم هاي بايرن مونيخ و چلسي، امشب در فينال ليگ قهرمانان به مصاف يکديگر خواهند رفت.




 بايرن که هر 7 مسابقه ي اروپايي خود در خانه را در اين فصل با پيروزي پشت سر گذاشته، به دنبال هشتمين پيروزي در فينال است تا براي پنجمين بار، فاتح اين جام شود و بعد از رئال مادريد و ميلان، در کنار ليوپورل سومين تيم پر افتخار اروپا لقب گيرد. در طرف مقابل، چلسي به دنبال حک کردن نامش براي اولين بار بر روي اين جام است. آن ها تنها يک بار به فينال راه پيدا کرده بودند و در آن نيز شکست خوردند.  چلسي در 6 مسابقه ي اروپايي خارج از خانه ي خود در اين فصل، تنها يک بار پيروز شده است.

 

 روز جمعه، کنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي با حضور سرمربيان دو تيم و 4 تن از بازيکنان چلسي و بايرن، برگزار شد. صحبت هاي آنان را مي توانيد مشاهده کنيد.


 دي متئو

 "شايد من تيم را طوري به مونيخ بردم تا همه چيز را سفيد و قرمز ببينند. اين يک راه فوق العاده براي آماده  شدن قبل از فينال است. ما با يک تيم فوق العاده سازمان دهي شده با بازيکنان بزرگ بازي خواهيم کرد. اگر شما به مسير چلسي تا فينال نگاه کنيد، آن ها ناپولي را در خانه شکست دادند، بارسلونا بهترين تيم حال حاضر دنيا را در خانه شکست دادند و 60 دقيقه با يک يار کمتر در نيوکمپ بازي کردند. اين يک هشدار کافي براي همه است."

 

 "بسياري از بازيکنان ما قبلا اينجا بوده اند و مي دانند نبردن جام به خانه چه حسي دارد. آن ها براي رسيدن به اين مرحله کار بسيار بزرگي انجام داده اند و کل باشگاه شايسته ي اين قهرماني است. چلسي هميشه در ليگ قهرمانان عالي کار کرده و البته شما هميشه به کمي شانس هم نياز داريد، اما در آخر اين شما هستيد که سرنوشت خودتان را رقم مي زنيد."

 

 "اعتماد به نفس نقش مهمي در زندگي يک ورزشکار دارد. اين مهم بود که به اين بازيکنان يادآوري شود که آن ها بازيکنان فوق العاده اي هستند، سال هاي سال بوده اند، و شما اين را در يک نيم فصل از دست نخواهيد داد. من نمي دانم چه خواهد شد اما ما بايد باور داشته باشيم و ما اعتماد به نفس و بازيکنان لازم براي پيروزي را داريم."

  "کيهيل و لوييز کل هفته با ما تمرين کردند و اين مايه خوشحاليست. مالودا هم امروز تمرين کرد."

 

 هاينکس

 "من از عملکرد دي متئو متعجب نيستم. به عنوان بازيکن، او بسيار باهوش و آرام بود. چلسي به چنين شخصي نياز داشت، کسي که تيم را دوباره بازسازي کند و آن ها فشرده تر سازد. به نظر مي رسد او به خوبي کنترل همه چيز را در اختيار دارد و توانسته هماهنگي فوق العاده اي را ايجاد کند. او عالي کار کرده است."

 

 "من همه چيز را ديده ام. ما همه کار خواهيم کار کرد تا تيم تمرکز کند. براي بازيکنانم و کل باشگاه، اين مهم است که من آرامش را برقرار کنم، کاري که در کل فصل انجام دادم. قبل از بازي برابر رئال به بازيکنانم گفتم که ما بايد آرام و صبور باشيم و اين در فينال هم جواب خواهد داد. ما بايد آن نمايش را تکرار کنيم تا پيروز شويم."

 

 "بازي کردن فينال در خانه، يک موقعيت شگفت انگيز است. من حرف رايج در شهر که ما تيم برتر هستيم را قبول ندارم. هيچ تيم برتري در فينال وجود ندارد. چلسي بازيکنان باتجربه ي زيادي در اختيار دارد و اين مي تواند به آن ها کمک کند تا با آرامش بازي کنند. ما نمايش هاي فوق العاده اي داشتيم، مخصوصا در خانه مان. ما تک تک نقاط زمين را مي شناسيم و اين مي تواند تفاوت را رقم بزند. پيروزي در ورزشگاه خودمان مي تواند جشني باشکوه باشد. چيزي که بدست آوردنش واقعا دشوار است."

 

 همه چيز سخت خواهد بود چون بايرن تيم فوق العاده ايست. بايرن بهترين دفاع در بوندسليگا را در اختيار دارد و ما بايد بدون اشتباه باشيم تا آن ها را شکست دهيم. آن ها بازيکنان بزرگ و قدرتمندي دارند و در خانه بازي مي کنند که مي تواند برتري محسوسي براي آن ها باشد. اما ما هم بازيکنان بزرگي داريم و درست به اندازه ي آن ها شانس پيروزي."

 

 فيليپ لام، کاپيتان بايرن گفت:" اين روياي ما بود که به فينال برسيم و حالا اينجا هستيم. هنوز چيزي تمام نشده. ما مي خواهيم اين جام را ببريم و کار سختي را هم پيش رو داريم اما اين خيلي خوب است که در خانه بازي مي کنيم. من در مونيخ به دنيا آمدم، در مونيخ بزرگ شدم و در 11 سالگي به بايرن ملحق شدم. پس اينجا بدون شک خانه ي من است. وقتي در شهر به اطراف نگاه مي کني همه خوشحالند، همه پيش بيني برد ما را مي کنند."

 

 "اين نکته ي مثبتيست که در خانه بازي مي کنيم. ما همه چيز را اينجا مي دانيم و اين تاثير مثبتي روي ما مي گذارد. بودن در ورزشگاه خانگي به انسان احساس آرامش و امنيت مي دهد."

 

 شواين اشتايگر درباره ي بازيکنان محروم تيمش گفت:" لوييز گوستاوو بازيکن بسيار مهمي براي ما بود و جاي خاليش احساس خواهد شد، درست مثل هولگر، بدشتوبر و آلابا. اما ما راه حل هاي مختلفي داريم. ما خواهيم ديد که بدون آن ها بايد چه کار کنيم."

 

 شوايني ريبري را بازيکن فوق العاده اي مي خواند که مي تواند تفاوت را در زمين رقم بزند. لام در مورد او گفت:"اين مهم است که او را در اختيار داريم اما مهم تر از آن اين است که همه ي بازيکنان نمايشي در بهترين سطح خودشان داشته باشند. ما عطش و شوق لازم را داريم اما همه ي بازيکنان بايد اين گونه باشند و من مطمئنم که فرانک، نقش خودش را به خوبي ايفا خواهد کرد."

 

 لام از فينال مادريد گفت:" اين يک برتري خوب است که 2 سال قبل در فينال بازي کرده ايم. بازيکنان مي دانند که چه انتظاري از آن ها مي رود و اين خودش ما را چند قدم جلوتر برده است. 2 سال قبل، همه چيز تازه بود. حالا ما تجربه ي بيشتري داريم اما چلسي هم در 2008 با بعضي از بازيکنان فعليش در فينال حاضر بوده و اين آخرين شانس آن ها براي فتح اين جام است."

 

 شوايني اضافه کرد:" باعث نااميدي من خواهد بود که هيچ جامي را در اين فصل نگيريم اما تيم هاي زيادي هستند که دوست دارند در جايگاه فعلي ما باشند. ما در ليگ قهرمانان نمايش هاي فوق العاده اي داشته ايم، مخصوصا در خانه. و اين به ما اعتماد به نفس مي دهد. ما روي آن تمرکز مي کنيم، سعي مي کنيم خوب بازي کنيم و در نهايت پيروز شويم."

 

 لمپارد، تنها گلزن تاريخ چلسي در فينال گفت:" تجربه ي مسکو چيزي نيست که هر روز درد آور باشد. به عنوان يک فوتباليست، شما ياد مي گيريد که نمي توانيد همه چيز را ببريد اما شما بايد نکات مثبت را در شکست ببينيد. در مسکو ما احساس نااميدي شديدي کرديم و بايد آن را الهام بخش کارمان براي پيروزي در اين فصل قرار دهيم. شما ديديد که چگونه در بارسلونا خوشحالي مي کرديم، آن به اين خاطر بود که ما خوشحاليم که فرصت ديگري داريم تا اين جام را فتح کنيم."

 

 دروگبا که در وقت هاي اضافه در مسکو اخراج شده بود گفت:"آن لحظه براي من و باشگاه بسيار غم انگيز بود. خاطره ايست که نمي توانم فراموش کنم اما به هر حال آن گذشته است. من فقط به فردا نگاه مي کنم و خوشحالم که دوباره در فينال ليگ قهرمانان هستم. ما از فينال اول درس هاي زيادي گرفتيم. اميدوارم اين يکي براي ما عالي تمام شود."

 

 لمپارد ادامه داد:" جو اينجا بي نظير است مخصوصا وقتي از فرودگاه به سمت هتل و سپس به محل تمرينمان رفتيم. بايرن برتري محسوسي دارد، در زميني بازي مي کند که به آن عادت دارد، در رختکني لباس عوض مي کند که هميشه اين کار را انجام مي دهد و يک شهر را هم پشت سر خود دارد. اين برتري هر چقدر باشد شما مي توانيد بازي کنيد اما من احساس مي کنم اين براي ما فوق العاده است. وقتي شما تيم به ظاهر ضعيف تر هستيد، اين مي تواند يک موتور تحريک آميز باشد و اگر شما واقعا به خودتان باور داشته باشيد، مي توانيد با روحيه اي فوق العاده به ميدان برويد."

 

 لمپارد از آبراموويچ گفت:" پيام کلي هميشه آنجاست. بدون کار هايي که او براي باشگاه انجام داده، ما هم اينجا نبوديم. ما بايد ببريم تا براي فصل بعد نيز در ليگ قهرمانان حضور داشته باشيم. اما زمان هاي زيادي نيست که شما در فينال حاضر باشيد، پيام کاملا ساده و روشن است، بايد پيروز شويم."

 

 و صحبت هاي پاياني دروگبا:" فصل بسيار دشواري را پشت سر گذاشته ايم اما اگر ما پيروز شويم، همه مي گويند که فصل فوق العاده اي بوده. همه فقط به ياد خواهند داشت که ما جام را برديم."


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...