از بالوتلی تا زیدان 10 انتقال بزرگ در سری A

نوشته شده توسط:امیررضا صفائی تبار | ۰ دیدگاه

به بهانه انتقال تیاگو سیلوا به پارک دو پرنس با مبلغ 42 میلیون یورو، به 10 انتقال گران قیمت در لیگ ایتالیا اشاره خواهیم کرد.



در سال‌های اخیر بیشتر ستاره‌های فوتبال لیگ ایتالیا را با مبالغ هنگفتی ترک کرده‌اند. تیاگو سیلوا آخرین بازیکنی است که این لیگ را به مقصد لوشامپیونه ترک کرده و ممکن است به زودی زلاتان ایبراهیموویچ نیز راه او را در پیش بگیرد.


 مدافع برزیلی میلان با رقم هنگفتی راهی پاری سن ژرمن شد تا یکی از گران‌ترین نقل و انتقال‌های لیگ ایتالیا رقم بخورد.

در این گزارش به 10 انتقال گران قیمت در سری A ایتالیا اشاره خواهیم کرد.











                     10. ماریو بالوتلی از اینترمیلان به منچسترسیتی، 28 میلیون یورو


پس از آنکه اینترمیلان در سال 2010 توانست 3 گانه خود را بدست آورد، بازیکنی مانند ماریو بالوتلی اعلام کرد قصد دارد راهی تیم و لیگ دیگری شده و چالش جدیدی در زندگی خود را آغاز کند. او در اینترمیلان رابطه خوبی با سایر بازیکنان و هواداران باشگاه نداشت. بدین ترتیب ماسیمو موراتی، مالک نرآتزوری چاره‌ای جز فروش یکی از با استعدادترین بازیکنان سری A را نداشت. در این زمان باشگاه منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس برای جذب او 28 میلیون یورو پیشنهاد کرد و توانست با سوپر ماریو قرارداد ببندد. بالوتلی بلافاصله با اینتری‌ها خداحافظی کرد و به سرمربی پیشین خود یعنی روبرتو مانچینی در من‌سیتی پیوست. البته مانچینی نیز در قبال این بازیکن بارها عصبانیت خود را نشان داده ولی قهرمانی فصل پیش با سیتی توانسته تمامی مشکل‌های وی با مهاجم جوان خود را از یاد ببرد.











9. ازکوئل لاوتزی از ناپولی به پاری سن ژرمن، 31 میلیون یورو


پاریسی‌ها پس از آنکه در لیگ فرانسه عنوان دوم را بدست آوردند و نمایش خوبی نیز در لیگ اروپا نداشتند، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، مالک پاری سن ژرمن تصمیم گرفت برای تقویت تیمش پول فراوانی خرج کند. نخستین بازیکنی که به فهرست پاری سن ژرمن اضافه شد، ازکوئل لاوتزی از ناپولی بود. اینترمیلان نیز یکی از تیم‌هایی بود که قصد جذب این بازیکن را داشت ولی فرانسوی‌ها بدون هیچ مشکلی 31 میلیون یورو پرداختند و وی را جلوتر از نرآتزوری به تیم خود بردند. این مهاجم آرژانتینی قراردادی 4 ساله بسته و سالی 4 میلیون یورو نیز درآمد خواهد داشت.










 8. خاویر پاستوره از پالرمو به پاری سن ژرمن، 42 میلیون یورو


نخستین خرید شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در تابستان 2011 و چند روز پس از خرید باشگاه پاری سن ژرمن. 42 میلیون یورو برای خرید بازی‌ ساز آرژانتینی کافی بود تا وی را به گران‌ترین بازیکن پاری سن ژرمن تبدیل کند. در هر حال، با توجه به پرداخت پول‌‌های فراوان این تیم نتوانست سال گذشته در لیگ فرانسه عنوان قهرمانی را بدست آورد. ممکن است آنها در فصل پیش رو و با جذب تیاگو سیلوا و حضور احتمالی زلاتان ایبراهیموویچ شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند.










 7. تیاگو سیلوا از میلان به پاری سن ژرمن، 42 میلیون یورو


تصور می‌شد این مدافع برزیلی چند هفته پیش راهی پاری سن ژرمن شود ولی او روز گذشته به غول فرانسوی پیوست. تیاگو سیلوا با انتقالش به پارک دو پرنس تبدیل به دومین مدافع گران قیمت تاریخ فوتبال شد. او 3 فصل فوق‌العاده را در میلان سپری کرد، سران میلان تصمیم به فروش این بازیکن گرفتند زیرا رقم پیشنهادی پاری سن ژرمن آنقدر خوب بود که نمی‌شد آن را رد کرد.











6. خوان سباستین ورون از لاتزیو به منچستریونایتد، 42.6 میلیون یورو


  پس از سپری کردن 5 سال در ایتالیا و فتح اسکودتو با لاتزیو، خوان ورون تصمیم گرفت بیانکو چلستی را ترک کرده و شانس خود را در لیگ برتر انگلیس امتحان کند. هافبک آرژانتینی به وسیله سر الکس فرگوسن و با مبلغ قابل توجه 42.6 میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست تا به گران‌ترین بازیکن لیگ برتر تبدیل شود. او نتوانست خود را در یونایتد پیدا کند. سران یونایتد پس از 2 سال تصمیم گرفتند تا از زیان بیشتر خود جلوگیری کنند و وی را به چلسی فروختند.










 5. رونالدو از اینترمیلان به رئال مادرید، 45 میلیون یورو


بدون شک تابستان 2002 یکی از سخت‌ترین تابستان‌ها برای هواداران اینترمیلان بود. آنها در روز پایانی لیگ با شکست برابر لاتزیو قهرمانی را به یوونتوس تقدیم کردند. زخم این ناکامی هنوز التیام نیافته بود که بازیکن مورد علاقه آنها با 45 میلیون یورو آنها را ترک کرد و به رئال مادرید پیوست. ماسیمو موراتی، مالک اینترمیلان برنامه‌های فروش این بازیکن را ریخت و با پیگیری آن وی را به فروش رساند. زیرا رونالدو اعلام کرده بود هکتور کوپر، سرمربی ناکام این تیم باید اخراج شود. با اینکه موراتی در دوران حضور رونالدو در این تیم با وی مانند فرزندش رفتار کرده بود ولی در آن شرایط رونالدو که قهرمان جام جهانی بود را فروخت.










 4. آندری شوچنکو از میلان به چلسی، 46 میلیون یورو


پس از آنکه رومن آبراموویچ، مالک چلسی چندین بار برای خرید این بازیکن تلاش کرده بود، سرانجام توانست دوست خود را در تابستان 2006 برای پیوستن به چلسی اغوا کند. تیم انگلیسی برای جذب مهاجم اوکراینی که 7 سال بسیار موفق را در روسونری سپری کرده بود 46 میلیون یورو پرداخت. دلایل خانوادگی بزرگترین عذری بود که او برای هواداران میلان آورده بود ولی این انتقال به هیچ وجه برای شوا موفقیت آمیز نبود. او پس از پشت سر گذاشتن 2 فصل بسیار سخت در استمفورد بریج، با قراردادی قرضی به مدت یک سال به میلان بازگشت.


 










3. ریکاردو کاکا از میلان به رئال مادرید، 65 میلیون یورو


در همان تابستانی که سری A بازیکنی مانند زلاتان ایبراهیموویچ را از دست داد، ستاره بزرگ دیگری لیگ ایتالیا را ترک کرد. بحران اقتصادی که سراسر جهان را فرا گرفته بود، در دنیای فوتبال نیز تاثیر زیادی داشت. این موضوع در تیم‌های ایتالیایی که بالاترین دستمزدها را در فوتبال می‌پرداختند، گران‌تر تمام شد. درست 6 ماه پس از آنکه پیشنهاد هنگفت منچسترسیتی برای خرید کاکا که چیزی حدود 120 میلیون یورو بود رد شد، او با نصف آن مبلغ در تابستان 2009 راهی رئال شد. هواداران فروش کاکا را به شدت مورد انتقاد قرار دادند ولی سران میلان با خوشحالی 65 میلیون یورو را به حساب بانکی خود اضافه کردند.










2. زلاتان ایبراهیموویچ از اینترمیلان به بارسلونا، 69.5 میلیون یورو


آیا ممکن است شما بهترین بازیکن خود را به فروش برسانید و بتوانید در همان فصل به یک 3 گانه‌ دست پیدا کنید؟ این همان کاری است که ژوزه مورینیو آن را در سال 2010 انجام داد. ماسیمو موراتی در تابستان 2009 زلاتان را با 46 میلیون یورو به علاوه ساموئل اتوئو که در آن زمان 20 میلیون یورو ارزش داشت، به علاوه الکساندر هلب به صورت قرضی به بارسلونا واگذار کرد. هلب این قرارداد را نپذیرفت و بارسا را مجبور کرد تا 3.5 میلیون یورو دیگر نیز به این قرارداد اضافه کند. زلاتان بسیار بدشانس بود که نتوانست با بارسلونا به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد زیرا به وسیله تیم پیشین خود یعنی اینترمیلان از این بازی‌ها کنار رفت. اینتر در آن فصل علاوه بر قهرمانی در اروپا، اسکودتو و کوپا ایتالیا را نیز بدست آورد.










1. زین الدین زیدان از یوونتوس به رئال مادرید، 73.5 میلیون یورو


تابستان 2001 لوچیانو موجی در آستانه امضای یکی از بزرگترین قراردادهای عمر ورزشی خود قرار داشت. زیدان تابستان 1996 با رقم ناچیزی به یوونتوس پیوسته بود ولی 5 فصل بعد با رقم 73.5 میلیون یورو، رقمی که 15 برابر رقم خرید او بود به رئال منتقل شد. انتقال زیدان به لیگ اسپانیا تا سال 2010 گران‌ترین انتقال در تاریخ فوتبال باقی ماند ولی در آن سال رئال مادرید بازهم رکورد خود را جابه‌جا کرد. آنها برای خرید کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد 94 میلیون یورو پرداخت کردند. فروش زیدان به رئال و پولی که باشگاه از این راه بدست آورد موجب شد تا بانوی پیر بازیکنانی مانند پاول ندود، جیان لوئیجی بوفون و لیلیان تورام را به دل آلپی بیاورد. این بازیکنان در کنار هم توانستند موفقیت‌های بسیاری را در سال‌های بعد از آن بدست آورند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...